“Seguim sense saber gran cosa de com de competitius som en aquest moment”, ha declarat Alonso, que ha afegit: “en un cotxe de Fórmula 1, les sensacions sempre són bones, però després els altres poden anar mig segon més ràpid o mig segon més lent que tu”.
L’asturià s’ha mostrat en qualsevol cas, satisfet, perquè ha pogut “provar moltes coses”, com algunes solucions aerodinàmiques o variacions en el sistema d’escapaments.
Els pròxims dos dies, tocarà al seu company Felipe Massa buscar els límits al monoplaça: “Quan Felipe acabi el programa per a aquesta setmana intentarem posar tot el que ha funcionat en el mateix cotxe i a veure el que passa”.
El bicampió mundial es queda de moment amb les coses bones. La suspensió davantera “no ha donat cap problema” i els millors temps del F2012 han arribat sempre en les primeres voltes de les tandes. “Això significa que el problema de l’escalfament dels pneumàtics sembla resolt”, ha afirmat.
Alonso va fer ahir el cinquè millor crono i avui ha aconseguit rebaixar-lo en gairebé un segon (1:23.180) amb el compost de pneumàtics més tou. L’alemany de Red Bull Sebastian Vettel, vigent campió mundial, ha estat gairebé 3 dècimes més ràpid que ell (1:22.891) amb un compost una mica més dur, “un temps bo o menys bo, depenent de si anava més o menys carregat de gasolina que nosaltres”, ha apuntat.
En qualsevol cas, el pilot de Ferrari ha insistit que “al febrer és impossible saber si en una temporada es tindrà èxit”, ja que encara no ha començat el Mundial, i s’ha comparat amb el Reial Madrid.
“Als seus jugadors no els pots preguntar al juliol, quan comencen la pretemporada a Valdebebas, si tenen bones sensacions, perquè això no se sap fins que no hi hagi algun partit oficial”, ha indicat.