QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Els últims test abans del mundial atrauen 16.000 espectadors

Uns 16.000 aficionats han passat pel Circuit aquesta setmana, en la segona i última tanda d’entrenaments previs al mundial de Fórmula 1. En total, les dues tandes han atret 67.000 persones. Nico Rosberg va ser el més ràpid, dissabte, en una última jornada marcada per la pluja.


El 9 Nou
13/03/2011

Salvador Servià, director general del Circuit de Catalunya, s’ha mostrat satisfet i ha fet balanç de les dues tandes d’entrenaments: “El Circuit ha actuat amb rapidesa en l’organització d’aquests entrenaments que no estaven previstos, i hem tornat a demostrar que comptem amb un equip preparat per assolir qualsevol repte. Estem molt contents perquè des del punt de vista tècnic i esportiu els equips han marxat sense cap problema i han fet la feina que volien fer”, ha considerat.

Les xifres de les dues tandes d’entrenaments són significatives. En el total de nou jornades d’entrenaments, s’han completat un total de 7.556 voltes al traçat Gran Premi del Circuit, de 4,655 km, el que equival a un total de 35.173 quilòmetres acumulats i, en altres paraules, a 114 Grans Premis. Felipe Massa (Ferrari) ha estat el pilot que més quilòmetres ha fet: 2.220. Un total de 30 pilots han rodat pel Circuit, entre pilots oficials i provadors de les 12 escuderies que prenen part al Mundial.

APROFITANT LA PLUJA
Les escuderies van aprofitar la pluja de dissabte per provar els pneumàtics de mullat i extreure noves dades. Nico Rosberg va ser el qui va fer més voltes va fer (35), amb un millor temps absolut d’1min 43s 814. Pastor Maldonado (Williams; 1min 44s 333) i Lewis Hamilton (McLaren; 1min 44s 560), van fer segon i tercer.

Pel que fa a l’ídol local, l’asturià Fernando Alonso (Ferrari), va fer el quart millor temps. Al final de la sessió va valorar els entrenaments. “Avui potser millor que hagués plogut una mica menys per provar els pneumàtics de pluja intermedis, tot i que hem donat sis voltes per reproduir alguna conducció, com la de Corea de l’any passat darrere del ‘safety-car’ amb molta aigua a la pista. S’havia de provar que no entrés aigua enlloc, ni al fons ni al KERS, i també alguna sortida en aquestes condicions de pluja”, va explicar.

Alonso considera que, tot i que ja no queden entrenaments previs al mundial, els potencials dels equips encara no estan clars: “No tenim cap idea clara d’on és cada equip. La variació de combustible en els darrers anys és important en un test privat, i els pneumàtics han afegit una variable que fa casi impossible saber què estan fent els rivals. Vull suposar que Red Bull estarà fort. No sé res més. No tinc cap dada que oferir. A Austràlia sortirem de dubtes. […] Intentarem estar al podi, però sabem que pot passar de tot, perquè quan tots mostrin les seves cartes ens podem endur alguna sorpresa”, va comentar.

LA PREGUNTA

Veu bé que el president dels bisbes espanyols opini sobre política?

En aquesta enquesta han votat 295 persones.