QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

El primer trimestre es tanca amb menys sinistres i menys ferits en accidents de trànsit

La xifra de morts, en canvi, empitjora i passa d’una a dues

El 9 Nou
08/04/2020
Granollers

El primer trimestre de 2020 s’ha tancat amb menys accidents de trànsit i amb menys ferits lleus i greus a les carreteres del Vallès Oriental però amb un augment de les víctimes mortals, que han passat d’una a dues. Són dades facilitades pel Servei Català de Trànsit a EL 9 NOU.

Entre l’1 de gener i el 31 de març, hi ha hagut al Vallès Oriental 104 accidents amb víctimes. Són 24 menys que els que hi va haver en el mateix període de l’any passat i 14 menys que en els tres primers mesos de 2015. La reducció és més important en els sinistres que han provocat morts i/o ferits greus. Enguany, n’hi ha hagut 6 en els primers tres mesos de l’any. Tant el 2005 com l’any passat n’hi va haver 11.

Les xifres de víctimes també presenten una reducció. Baixa la xifra global de víctimes: n’hi ha hagut 154 aquest any enfront de les 192 de l’any passat i de les 178 del 2015; la de ferits lleus –enguany han estat 148, 33 menys que l’any passat i 18 menys de l’any 2015–, i els ferits greus han afectat 4 persones. És una xifra inferior a les 10 del 2019 i a les 11 de 2015.

En la millora de la majoria d’aquests indicadors, cal tenir en compte la reducció del volum de trànsit –i, de retruc, de l’accidentalitat– que hi ha hagut a la comarca per l’aplicació de les mesures de confinament de la població a casa seva per la crisi sanitària del coronavirus durant la darrera setmana de març. S’ha accentuat encara més des de la setmana passada, quan ja només es va permetre el desplaçament per anar a treballar en feines relacionades amb els serveis decretats essencials.

Els dos accidents mortals d’aquest any han estat en vies d’alta capacitat de la comarca: el 28 de gener va morir un veí de Bigues en un xoc frontal a la C-17 a l’Ametlla i el 15 de febrer un motorista veí de Barcelona va perdre la vida a la C-33 a l’altura de Mollet.

Fora de la comarca, un motorista veí de Mollet va morir en topar frontalment contra un turisme a Massanes, a la Selva. A banda, hi ha hagut un accident mortal al nucli urbà de Granollers: l’atropellament d’un vianant a l’avinguda Sant Julià.

El problema dels atropellaments

L’elevat nombre d’atropellaments amb víctimes mortals és una de les estadístiques que preocupa al Servei Català de Trànsit, que promou campanyes específiques per prevenir-los, especialment entre majors de 65 anys, un col·lectiu que s’ha identificat com especialment vulnerable.

En la darrera dècada (des del 2010 fins al 2019) han mort 25 persones atropellades: 12 en vies interurbanes i 13 en vies urbanes. En la majoria d’anys, això representa entre el 10% i el 25% del total de morts. L’excepció va ser l’any 2018, en què vuit persones van perdre la vida atropellades, que representaven gairebé la meitat del total de morts (17) d’aquell any.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 187 persones.