L’Ajuntament de Granollers ha proposat al Departament d’Educació la transformació de l’escola Ponent en un institut-escola per generar nous grups de primer d’ESO que permetin assumir l’augment de la demanda de places. Francesc Arolas, regidor d’Educació, constata que els grups d’ESO “cada cop estan més estrets”.
De fet, el curs ja comença amb bona part de les aules de primer amb ràtios de més de 30 alumnes. En total, són 798 estudiants. Als centres públics, hi ha 14 grups, els mateixos que el curs anterior, tot i que es distribueixen de manera diferent: l’institut Vallbona passa de 2 a 3 i l’Escola Municipal de Treball, de 4 a 3.
“Tenim un problema aquí”, diu Arolas en referència a les aules amb més de 30 alumnes. Per això, reclama una solució al Departament. “Ens fa falta un altre grup a la ciutat i el curs que ve, encara més”, defensa el regidor, que entén que ja cal començar a parlar del curs 2020/2021.
“Creiem que Ponent seria un bon lloc perquè hi ha espai per créixer i perquè és un barri força cohesionat” que es pot veure atret per un centre que ofereixi el mateix projecte educatiu i la mateixa metodologia a tota l’etapa de 3 a 16 anys. A la vegada, permetria superar un “greuge amb l’escola”, a qui es van prometre equipaments que no s’han fet –com una biblioteca, un gimnàs i un menjador– quan es va fer l’ampliació d’una a dues línies. Pere Masó, director dels Serveis Territorials d’Educació al Maresme i al Vallès Oriental, assegura que la promoció d’instituts-escola és una de les accions que volen promoure com han fet a Sant Celoni amb l’escola Pallerola.
Lleuger descens dels alumnes
Segons les dades dels Serveis Territorials d’Educació, el curs va començar dijous amb un total de 39.231 alumnes a Educació Infantil i Primària i de 23.037 a Secundària i Batxillerat. Són xifres lleugerament inferiors a les de l’inici del curs passat: 39.888 i 23.238 alumnes respectivament.
Els centres públics d’Educació Infantil i Primària perden 17 grups (de 1.420 a 1.403), mentre que la concertada manté els 313 que ja tenia. A P3, els alumnes passen dels 2.980 del curs anterior als 2.954 d’enguany als centres públics. Aquest descens es tradueix en dos grups menys a la pública (de 144 a 142). A la concertada, es passa de 785 alumnes a 753. Aquí, tot i el descens, hi ha un grup més (de 33 a 34).
A primer d’ESO, els alumnes cauen dels 4.021 que hi havia el curs passat als 3.883 que van iniciar el curs aquest dijous. Això s’ha traduït en la reducció de dos grups: de 139 a 137. Els centres concertats sumen 10 alumnes més (de 1.050 a 1.060) i mantenen la xifra de grups (35).
Presència de barracons
Amb l’estrena del nou edifici de l’institut de Sant Esteve, ara ja només queda un únic centre que estigui totalment en barracons a la comarca. És l’institut La Sínia, de Parets. Enguany, també s’han pogut treure barracons afegits a l’escola de Cànoves i a l’escola Sant Jordi, a Mollet. “Molts centres tenen algun mòdul prefabricat que s’han d’anar retirant sobretot a Secundària, quan estan vinculats a un creixement puntual d’alumnes.” Des de la FAPAC denuncien la persistència dels mòduls. “Ens diuen que són provisionals però allà on els col·loquen allà es queden”, diu Mario Parra.
Obres als patis de dues escoles de Granollers
Les obres als patis de les escoles Mestres Montaña i Salvador Llobet, de Granollers, no han acabat per a l’inici de curs. A l’escola Mestres Montaña està previst que els alumnes puguin fer servir ja tot el pati a partir de la setmana del dilluns 23 de setembre. Amb tot, encara quedaran per fer les plantacions de la vegetació que es faran quan les temperatures siguin més baixes.
En el cas de l’escola Salvador Llobet, els treballs eren més complexos i ja es preveia que no estaria acabada del tot abans de l’inici de curs. Amb tot, les obres també s’han endarrerit i no acabaran fins al novembre. Amb tot, la part pavimentada del pati ja està acaba i és la que fan servir els escolars des de dijous. S’han col·locat tanques per separar la zona d’obres de la resta del pati.
L’Ajuntament de Granollers també ha fet una reforma del pati de l’escola Pereanton que sí que ha acabat. S’ha obert una nova porta per facilitar la sortida dels alumnes al pati, s’han renovat els sorrals i s’han fet espais de joc amb gespa artificial, entre d’altres.
{{ comment.text }}