La Campanya contra el quart cinturó assegura que el nou pla de rodalies de l’Estat per als anys 2020 a 2030 només inclou una tercera part de les inversions previstes al Pla Específic de Mobilitat del Vallès (PEMV) que impulsa la Generalitat i que està pendent de la seva aprovació definitiva després de fer-se l’aprovació inicial el febrer de 2020.
La CCQC afirma que el pla de rodalies retalla en un 60% la inversió prevista per la Generalitat en transport públic. Per això, el PEMV “ja és paper mullat abans, fins i tot, de la seva aprovació”. “El pla no és creïble, no és executable ni té capacitat d’aconseguir els objectius que es persegueixen”, diuen.
Entre les inversions previstes al PEMV, que el pla de rodalies 2020-2030 no inclou hi ha: la línia orbital ferroviària (es planifica a partir de 2030), el túnel de Montcada, el desdoblament de la línia R3 entre la Garriga i Vic o les noves estacions de Montmeló-Circuit de Catalunya, a la línia R3; i del Baricentro, a l’R8.
La CCQC insisteix que “una de les febleses” del PEMV és que “el 75% de les accions previstes les ha d’executar l’Estat espanyol” que, recorden, no ha participat en la seva redacció i que “incompleix sistemàticament els seus compromisos”.
{{ comment.text }}