L’Ajuntament de les Franqueses ha obert aquest divendres a la tarda el trànsit pel nou vial que connecta el polígon Congost amb la plaça Francesc Macià i la ronda Nord (C-352). És un recorregut d’uns 250 metres de llarg que passa per sota de les vies de la línia R3 amb un nou pont preparat ja pel desdoblament de la infraestructura ferroviària.
En una visita a les obres executades pel Departament de Territori i Sostenibilitat, s’ha anunciat que l’obertura es faria durant la setmana que ve. Finalment, però, s’ha pogut avançar perquè s’ha trobat senyalització per prohibir el pas de camions pel carrer del Pont, el vial situat damunt del túnel de la ronda que travessa el barri de Can Calet.

Amb la nova senyalització, els camions de més de 7,5 tones tenen prohibit passar pel carrer del Pont. Tampoc poden circular pel camí Antic de Vic. Amb la mesura, els vehicles pesants que vinguin per la C-352 de la banda de la Roca o els que surtin del polígon i vulguin anar cap a l’AP-7 o la C-60 hauran d’anar a girar a la rotonda del carrer Indústria, a Canovelles.
Un vídeo en time-lapse mostra tot el procés de l’obra.