QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Unes jornades debaten sobre el pòdcast en català a Roca Umbert

Granollers és una de les dues seus de les Jornades Espai Sonor Català

“El pòdcast és un dels formats en què es pot arriscar més. Et permet fer coses que la televisió o la ràdio convencional no et permeten. El nostre ADN és buscar coses innovadores, és donar oportunitats i arriscar-se”. Així va sintetitzar Núria Ferré, responsable de pòdcasts a Betevé, una de les conclusions més destacades de la segona edició de les Jornades Espai Sonor Català, que va començar divendres a la Roca Umbert de Granollers, en col·laboració amb el Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC).

La segona jornada, que tindrà lloc dissabte a Vic, continuarà aprofundint en els reptes i oportunitats del sector, amb especial atenció a la necessitat d’atrevir-se a innovar en la creació de contingut.

Amb un programa ric en ponències, taules rodones i pòdcasts en directe, les jornades van comptar amb la participació de figures destacades com David Poblador (All Turner Labs), Ismael Nafría (The New York Times) i Toni Sellas (Universitat de Vic), que van inaugurar la jornada de divendres amb les seves ponències. A més, van participar-hi també directors de diverses emissores i productors de pòdcasts en català.

Els temes centrals de la jornada van ser el futur del pòdcast, la creació de contingut i els reptes del sector. En aquest context, Núria de José, consellera delegada de la Xarxa Audiovisual Local, va destacar que el pòdcast forma part d’una “estratègia global de continguts” i va subratllar la importància de “donar un servei públic als oients”, que combini tant l’entreteniment com la informació local.

D’altra banda, Albert Murillo, director de Generació digital de Catalunya Ràdio, va assenyalar que el pòdcast ha viscut una “dilució del format pel contingut”, ja que s’ha diversificat per satisfer una audiència cada cop més variada. També va destacar la intervenció de Ferré, que va explicar que a betevé, un grup de joves amb Trastorn de l’Espectre Autista ha creat un vídeo-pòdcast que, després de tres temporades, ha fet el salt a les entrevistes. També es va abordar l’evolució de l’info-pòdcast, un format en auge en què De José va revelar que “el 2023 van començar a fer info-pòdcast 39 emissores i ara ja n’hi ha 57”.

La segona taula rodona va aprofundir en l’accessibilitat i el moment del format, amb intervencions de professionals com Miquel Curanta, director de Ràdio Capital, que va alertar sobre la precarització del sector, tot i reconèixer que el boom del pòdcast ha abaratit la tecnologia. En aquest sentit, Clàudia Rius, directora del pòdcast La Contracoberta, va destacar que molts pòdcasts tracten temes “atemporals” que no són abordats pels mitjans tradicionals, mentre que Clara Narvión, codirectora de Radio Primavera Sound, va posar l’accent en la “facilitat tècnica” actual per a la producció i distribució dels pòdcasts.

LA PREGUNTA

Creu que s’està fent bé la gestió de la pesta porcina?

En aquesta enquesta han votat 176 persones.