QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS

Vocàlic i Xics estrenen el musical solidari ‘Els Miserables’ a Caldes

El projecte aplega 300 persones entre cantaires, solistes, múscis, entitats i voluntaris

Vocàlic i Xics estrenen aquest cap de setmana a Caldes el sisè musical solidari ‘Els Miserables’, amb 300 voluntaris i amb l’objectiu de recaptar fons en benefici d’una entitat social d’infància. Aquesta nova producció participativa reunirà uns 150 cantaires, 16 solistes, una orquestra de 40 músics i 15 entitats, així com un gruix de voluntaris i regidors. Dissabte serà la preestrena i diumenge, l’estrena.

L’espectacle és una adaptació i traducció de l’obra dels Miserables al català. A través d’un joc simbòlic, amb aquesta producció es reivindica l’erradicació de la pobresa amb l’analogia de la pobres a París del segle XVIII amb la pobresa i la precarietat actual. “Avui dia encara ens sabem miserables davant dels sous precaris, del masclisme, de les guerres i genocidis i, en definitiva, de les olors putrefactes que ens arriben des de totes les clavegueres del segle XXI”, segons explica Ferran Devesa, director escènic.

Aquesta adaptació compta amb l’Orquestra de Mataró, unes 120 persones als cors amb la participació de les Corals del Calderí (Do de dona, Ritme a Veus, Sons d’arreu i el cor jove Harmònics), l’escola de Música de Joan Valls, la Coral de Cànoves, la Coral Lo Rossinyol, l’associació Art Cultura i el cors infantils amb nens i nenes del Casino i el cor infantil de Cànoves, entre altres entitats. A més, actuaran solistes destacats com Jordi Martí, Sandra Ros, Josep Creus, Maribel Montes, Alba Valls, Oriol Bassols, Arnau Càtedra i Magalí Perarnau, entre d’altres. Tots plegats oferiran al públic una experiència artística emocionant i compromesa.

Segons Xesco Camps, director executiu de Vocàlic, el que dona força i esplendor a les produccions és la combinació entre participació, amb unes 300 persones, i la qualitat. “És màgic veure com la suma del talent de totes aquestes persones produeix aquest resultat tan espectacular”, comenta en referències als decorats, el vestuari, els cors, els solistes, l’orquestra, les llums, la regidoria, l’audiovisual… “Tot això s’ha fet de forma participativa amb voluntaris”, diu Camps, que dirigeix els cors juntament amb Alba Codina.
L’escenografia és de Marta de la Riva, mentre que la direcció musical va a càrrec de Jordi Piccorelli i la direcció escènica, d’Anna Payà i Ferran Devesa.

Entre els participants hi ha des d’infants a partir de 6 anys i joves de 16 a 25 anys fins a persones grans de més de 70 anys, mares i pares, voluntaris i professionals. Segons Codina, els cors que participen en la producció tenen un bon nivell. “Pel que va al vestuari i l’attrezzo, s’han caracteritzat tots els personatges i ambients al París del segle XVIII però usant elements innovadors, reciclats i trencadors.
El musical també es presentarà el 17 i 18 de maig a Sant Pere de Vilamajor, el 25 de maig a Cànoves en una versió concert per a piano, i a principis de juny a Girona.

LA PREGUNTA

Li agrada l’elecció de Lleó XIV com a nou papa?

En aquesta enquesta han votat 502 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't