PUBLICITAT

Les Masies de Roda regalarà al Parlament el monument original de l'Estatut de Sau
Se n'està fent un d'idèntic, però de bronze, que es col·locarà al Parador
Monument original, que actualment està en restauració, i que és el que anirà al Parlament
última actualització: 07-02-2010 (22:59)
Agustí Danés
El Monument de l’Estatut, que es va inaugurar l’any 1982 al Parador de Sau, anirà a parar finalment al Parlament de Catalunya. El motiu és que l’escultura original, de terracota, s’estava fent malbé i l’Ajuntament va decidir fer-ne una reproducció idèntica, però de bronze.
Ho va explicar dimarts l’alcalde, Ramon Isern, de CiU, al programa 'Angle obert' d’EL 9 TV. L’antiga escultura, obra del taradellenc Josep Ricart, restaurada, és la que se cedirà. “Estem en contacte amb el Parlament per donar-los-la. Aquests dies han anat al taller on s’ha restaurat, per veure on la posaran”, va explicar Isern.

Com que l’escultura simbolitza el naixement de l’Estatut, l’Ajuntament creu que s’hauria d’ubicar a l’indret on va començar a gestar-se: el Parlament, que, segons va explicar Isern, ja l’ha acceptada. Al Parador de Sau s’hi col·locarà la nova de bronze.

La reproducció valdrà uns 18.000 euros, xifra que pagarà l’Ajuntament. Als anys vuitanta, per sufragar-ne el cost es va demanar una col·laboració econòmica de 2.000 pessetes als més de 900 ajuntaments de Catalunya. N’hi van col·laborar 239. Ara, quan es faci la nova inauguració, en una data per concretar, l’Ajuntament vol convidar-los com a agraïment.
 IMPRIMIR  ENVIAR  ESMENAR COMPARTIR:                          

La Terrassa
30-08-2010
La Terrassa
27-08-2010
La Terrassa
26-08-2010
 [+] programes



 [+] fotogaleries

PREMSA D´OSONA, SACTLtarifespromocionssubscripcionscontacteu-nosavís legal