Un mes després que la Generalitat assumís el traspàs del servei de Rodalies, ja es maduren els primers canvis a la línia de tren Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà. El govern entén que ha de posar al dia un corredor ferroviari que l’any passat van utilitzar més de 400.000 viatgers i treballa per fer més competitiu el trajecte en tren entre el Pirineu i la capital catalana.
Abans de l’estiu s’aplicarà un paquet de mesures per escurçar el temps que s’inverteix en cada viatge: es canviaran els límits de velocitat per aprofitar les possibilitats de la via, circularan més trens en el tram entre Ripoll i Puigcerdà, i s’oferiran combois més confortables.
La Generalitat vol fer visibles les millores ben aviat. “Creiem que és factible que abans de l’estiu es retalli el temps de viatge entre Puigcerdà i Barcelona”, ha expressat a EL 9 NOU el secretari de Mobilitat, Manel Nadal. Per aconseguir-ho, es modificaran límits de velocitat que s’havien fixat en alguns trams, i que ja no són vàlids per les inversions fetes darrerament, sobretot en el segment entre Ripoll i Puigcerdà.
També es potenciaran els trens que no parin a totes les estacions i es programaran nous serveis entre les capitals del Ripollès i la Cerdanya: dos combois més, un al matí i un altre al final de la tarda. Les millores inclouen l’ús de trens més confortables, pensats per trajectes de mitja distància.
L’altra prioritat del govern és vetllar pel desdoblament d’aquest corredor, previst ara fins a Vic. Però la Generalitat insisteix en la necessitat que la doble via arribi també fins a Torelló, primer, i Ripoll, després. “En això, comencem de zero”, admet Nadal.
{{ comment.text }}