EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Queixes per la mala senyalització de les obres de desdoblament de l’Eix

L’alcalde de Folgueroles ho ha denunciat a l’empresa, però se l’han mig tret de sobre. Tot i que hi ha pintades ratlles grogues per delimitar els carrils provisionals, les blanques no s’han esborrat i poden crear confusió, sobretot amb pluja i de nit.

El 9 Nou
28/03/2011

Les ratlles de senyalització horitzontal de les obres de desdoblament de l’Eix són confuses i perilloses. Així ho ha fet saber a Cedinsa, l’empresa responsable de les obres, fins a dues vegades l’alcalde de Folgueroles, l’independent Carles Baronet.

L’empresa se l’ha mig tret de sobre demanant-li que conscienciï la població de la importància de no superar els límits de velocitat.

EL 9 NOU va comprovar dimecres al vespre i dijous al matí que la senyalització, en contra del que li va respondre l’empresa a l’alcalde, és confusa. Si bé s’han senyalitzat els carrils amb pintura groga, les ratlles blanques de la senyalització anterior no estan esborrades en tot el tram i en queden marques en la pràctica totalitat.

De nit iamb pluja, la confusió entre les ratlles grogues i les blanques és molt fàcil. A això cal afegir-hi que es tracta d’una carretera molt freqüentada per camions. De fet, Baronet, en el segon correu enviat a Cedinsa, ja els recorda que els que sobrepassen més els límits de velocitat –que en el tram d’obres és de 60 per hora– són els camions.

“Els passavolants, no els de la comarca”, especifica. Com és sabut de tothom, en l’estona que EL 9 NOU va estar observant el tram entre la sortida de Folgueroles i Calldetenes i la de Roda, no van parar de passar camions de gran tonatge, alguns d’ells efectivament a molt més de 60 per hora.

Una portaveu del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha reconegut aquest dijous a la tarda que a finals de desembre i principis de gener es va fer un “esforç” perquè és millorés la senyalització de les obres.

“Ara parlarem amb l’alcalde de Folgueroles i si considera que hi ha coses a millorar, ens ho mirarem bé sobre el terreny i ho farem”, ha afegit la portaveu. Des de Cedinsa es va detallar a Baronet un seguit de mesures que s’havien pres en la senyalització i en l’estat
del ferm. Entre altres, l’eliminació de línies antigues microfresant les zones de possible confusió, “malgrat el seu elevat cost”.

No se’n devien acabar de sortir. Sí que les línies de separació entre carrils són amb pintura rugosa, i la balisació amb cons és força evident. Baronet els va respondre que “malgrat que vostès pensin que fan el millor que es pot fer”, continua pensant que la via ara és “molt perillosa”.

Els recorda que a l’estiu, un veí de Taradell va morir en un punt on ell “mesos abans havia denunciat extrema perillositat”, verbalment als responsables de l’empresa i per escrit a la Generalitat. “Es podia haver evitat”, conclou. Baronet ha enviat còpia de tot a l’actual conseller Lluís Recoder.

LA PREGUNTA

Creu que Pedro Sánchez ha de dimitir?

Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't