Segons les dades d’intensitat mitjana diària (IMD) recollides a l’estudi de sinistralitat EuroRAP del RACC i del Servei Català de Trànsit, l’any 2013 l’autopista de peatge va registrar una nova davallada del volum de vehicles que hi passen cada dia. La mitjana va baixar fins a poc més de 57.000 vehicles al dia, uns 9.000 menys que l’any 2012 i gairebé 13.000 menys que el 2011. En canvi, la C-17 va mantenir la intensitat mitjana entorn dels 50.000 vehicles al dia, una xifra molt semblant a la de l’any 2012 (vegeu gràfic adjunt). D’aquesta manera, la diferència entre les dues alternatives per anar a Barcelona és inferior als 7.000 vehicles diaris.
La caiguda de trànsit a les vies de peatge es va repetir l’any passat. A més de la C-33, també va passar a l’AP-7 entre Maçanet i la Roca, amb una intensitat mitjana diària de 53.071 vehicles, uns 1.700 menys que l’any anterior. El sector que no té peatge –de la Roca a El Papiol– també va registrar menys volum circulatori, prop de 91.000 vehicles al dia respecte els 93.212 de l’any 2012.
A la C-17, el tram entre Mollet i Barcelona es converteix en el segon amb més trànsit d’aquesta carretera per sota del sector entre Mollet i Lliçà de Vall, que l’any 2013 va registrar intensitats mitjanes de 61.670 vehicles al dia. El sector sud es manté per davant del tram entre Lliçà de Vall i la Garriga (46.953 vehicles/dia l’any 2013) i de la Garriga a Hostalets de Balenyà (32.058). També és l’únic tram que registra un augment del volum circulatori en aquesta carretera.
{{ comment.text }}