QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

“Ha estat un cop moral molt positiu per al poble”

Castellterçol encara paeix el fet d’haver repartit 9 milions de la Grossa de Cap d’Any

Amb uns 2.500 habitants, un premi de 9 milions d’euros venut en unes 450 participacions premiades amb 20.000 euros cadascuna –uns 17.000 un cop restats els impostos– per força ha d’haver arribat a un percentatge significatiu de la població de Castellterçol. El dia 31 de desembre al migdia, l’eufòria esclatava en aquesta localitat quan es va saber que l’estanc del carrer de Baix, un carreró estret del nucli antic, havia venut íntegrament el primer premi. El repartiment, però, l’havia fet l’entitat Activaterçol. Els seus 17 membres havien repartit una petita fortuna en butlletes de quatre números en què es jugava un euro a cadascun i els compradors feien un donatiu d’un euro més. Entre aquests quatre números hi havia el 72656. Dues setmanes després, els veïns van paint el fet que passarà a la història del poble.

“De fet, potser la repercussió d’haver rebut un premi tan gran encara no s’ha vist. El fet que s’hagi repartit en participacions fa que hagi de passar un temps per gestionar-ne el cobrament. Però són 9 milions que per a un poble com el nostre és una barbaritat”, diu l’alcalde, Isaac Burgos. “I el més important és que ha tocat a molta gent perquè les participacions s’han repartit molt. Hi ha hagut molts guanyadors, segur. Veurem més endavant si es fa notar o no, però de moment el que diu la majoria de la gent és el tòpic que servirà per tapar forats. En tot cas, és d’hora per veure si la gent es gasta els diners i veure inversions.” Burgos admet, però, que “ha estat un cop moral positiu molt gran per al poble. Un xute de moral. Tothom pregunta als coneguts si els ha tocat alguna cosa”. L’alcalde explica que, després de prop de dos anys molt complicats, “hi ha hagut ganes de celebrar-ho i si no s’ha fet més és perquè les restriccions no ho han permès. Fan que sigui més difícil d’exterioritzar”.

L’alcalde es mostra confiat que el premi farà que Activaterçol doni una important empenta a les activitats que fa al llarg de l’any. “Són una entitat que sempre va a buscar el màxim i segur que es nota en el nivell de qualitat de tot el que fan.”

El president d’Activaterçol, Jordi Catot, confirma la previsió de l’alcalde. L’entitat, que es va crear l’any 2007, organitza una dotzena d’activitats culturals i festives cada any. Una de les més destacades és l’Activàrium, el primer dissabte de juliol, amb música i teatre pels carrers del poble. Catot diu que amb els diners que han quedat a l’entitat podran portar un cartell amb figures més rellevants. Amb el donatiu habitual que obté de la venda de les participacions i els diners del premi tindran més recursos, però assegura que “ho reinvertirem tot en l’entitat i en el poble”.

Activaterçol també organitza moltes altres activitats, com el mercat del trasto o el tret de sortida de la celebració el divendres de festa major o la mostra de vins i caves, al setembre. Els seus membres es van encarregar de repartir els talonaris amb 25 butlletes cadascun. Catot explica que no va quedar cap participació per vendre. Reconeix que, tot i l’alegria inicial, no s’han deixat emportar per l’eufòria. “En aquest sentit som molt catalans”, diu. Però afegeix que si no arriba a ser per les restriccions de la covid “aquell cap de setmana ensorrem el poble”.

I Josep Maria Bou, l’amo de l’estanc que va fer les participacions i que també regenta una ferreteria i una drogueria, no amaga la seva satisfacció per haver portat la sort al poble. Diu que, arran del premi, hi ha més interès per comprar loteria. Paradoxalment, diu que ell no és gaire aficionat al joc, però que aquesta vegada es va quedar les dues primeres butlletes d’un dels talonaris que va fer per a Activaterçol. Amb un punt d’ironia, assegura que “l’any que ve hi tornarem. Això serà com la Bruixa d’Or de Sort!”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 165 persones.