El grup Bon Preu opta a comprar els supermercats Caprabo, que és la filial d’Eroski a Catalunya. Té com a competidor un altre operador francès, que també està interessat en aquest paquet de supermercats, després que se’n descartessin d’altres. Des del grup Bon Preu han dit que “estem on hem estat sempre. Ara analitzem l’operació. Aquests processos són llargs i molt complexos”, i expliquen que la llargada del procés de negociació no depèn d’ells “sinó de totes les parts que hi intervenen i per tant no hi ha res que puguem dir al respecte”.
De fet, que Eroski podria vendre és conegut de fa mesos ja que necessita reduir el seu deute, que és de 1.540 milions d’euros. Ara bé, confiava a trobar un soci que, per ara, no ha aparegut. Eroski va comprar Caprabo l’any 2007 per 1.600 milions d’euros. Aleshores, Caprabo facturava tres vegades el que factura ara i era líder a Catalunya. Abans que ho comprés Eroski, el grup Bon Preu ja s’havia interessat per fer-ho però finalment una decisió presa en despatxos financers de Madrid els va deixar fora.
Caprabo, fundada l’any 1959 a Barcelona, té una xarxa de 320 supermercats a Catalunya i Andorra, on treballen més de 7.000 persones. Té en aquests moments diferents models de supermercats –de molt grans, de més petits així com un sistema de franquícies (uns 80 a tot l’Estat)–. Fa uns mesos va obrir un petit supermercat a Vic, on ja en tenia un, en àmbit urbà, després de tancar el que tenia al polígon. A Osona és present també a Manlleu i Torelló i en canvi no en té cap al Ripollès. Justament aquesta setmana ha estrenat la seva nova seu central a la ZAL Port, amb 350 treballadors.
En el cas que es tirés endavant aquesta compra, no seria la primera del grup Bon Preu. Fa justament 10 anys va adquirir després de mesos de negociació els supermercats de la cadena francesa Intermarché a Espanya. Bon Preu es va quedar els que hi havia a Catalunya, 32 dels 54, i es va desprendre dels de la resta de l’Estat. Ara bé, des del grup Bon Preu han explicat que si es fa l’operació serà sense comprometre la “viabilitat de Bon Preu”.
L’empresa osonenca ha tancat el darrer any amb una facturació de 1.450 milions d’euros i en dos anys volen arribar als 3.000 milions d’euros. Actualment, té un 10% del mercat a Catalunya però marge per arribar al 20% amb el seu model de creixement actual, sense cap compra.
{{ comment.text }}