El trànsit de vehicles pel Portalet quedarà restringit només a veïns de la rambla del Bisbat i dels Montcada. Es convertirà en una illa de vianants com les que ja hi ha a l’Eixample Morató, el carrer de Gurb i el centre històric. L’Ajuntament de Vic instal·larà aquest mateix divendres la senyalització i posteriorment les càmeres per controlar-ne l’accés. Abans de començar a sancionar es deixarà passar un temps perquè els veïns tinguin temps de registrar les matrícules dels seus cotxes. El projecte té com a objectiu convertir un dels principals accessos amb vehicle al centre en “un espai cívic que lligui la muralla i la ciutat antiga amb el riu i el sud de Vic”, segons Fabiana Palmero, regidora d’Urbanisme, que juntament amb l’alcaldessa, Anna Erra, van presentar dimecres aquesta mesura amb altres projectes de ciutat sostenibles, com el nou bus urbà híbrid. Convertir el Portalet en un espai per a vianants era una vella aspiració dels darrers ajuntaments, però que fins ara no s’havia materialitzat.
La restricció del trànsit de vehicles a partir de dilluns és només el primer pas. Està previst remodelar tot el Portalet perquè realment sigui un passeig on el vianant sigui el protagonista. Les obres del primer tram, la rambla del Bisbat, han de començar al mes d’octubre i està previst que durin uns sis mesos. Posteriorment, es faran les obres del tram de la rambla dels Montcada. Aquesta intervenció permetrà també acabar de tancar l’anella del carril bici que encerclarà tot el nucli antic. Pel Portalet a partir de dilluns només hi podran entrar els veïns i el bus urbà.
Aviat es començarà a instal·lar la senyalització pels carrers de Vic que limitarà la ciutat a un màxim de velocitat de 30 quilòmetres per hora. Segons va explicar Palmero, ja ha arribat una primera part de la senyalització i els serveis municipals l’aniran posant en les properes setmanes. També s’està estudiant com quedarà finalment la ronda Camprodon i si el carril bici es manté als laterals com fins ara o s’acaba traslladant al mig del carrer, una proposta que no convenç els usuaris. La regidora d’Urbanisme va assegurar que s’escoltaran totes les opinions abans de prendre la decisió, però va celebrar que després de cinc mesos de la prova pilot el debat ja no sigui si hi ha suficients carrils per als cotxes sinó on ubicar el carril bici.
{{ comment.text }}