EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Els dos consorcis turístics que queden a Osona també desapareixeran i se centralitzarà l’activitat a Osona Turisme

El motiu són les retallades pressupostàries. El tancament dels consorcis Sau-Collsacabra i Portes del Montseny, que serà efectiu d’aquí a mig any, s’afegeix a la desaparició, fa uns mesos, de l’ens turístic Paisatges del Ter, al nord de la comarca.


El 9 Nou
15/03/2012

Només quedarà operatiu el del Lluçanès, un cas especial perquè el consorci desenvolupa altres funcions. Ho avançava dimarts a Vic el gerent dels Serveis de Turisme de la Diputació, Francesc Vila.

A tota la demarcació, es passarà de 16 organismes a 10. Aquí, aquesta funció l’assumirà Osona Turisme, que depèn del Consell Comarcal. La Diputació hi aportarà 50.000 euros, i des del Consell volen obrir-lo a la participació de tots els municipis, perquè sigui l’aglutinador real dels programes i actuacions que fins ara desenvolupaven els consorcis, alhora que s’obrirà als agents turístics privats.

Vila justificava aquesta mesura a Vic, després de presentar el Pla de Màrqueting turístic de la província de Barcelona. La ciutat de Vic és un dels 18 productes estrella que ha identificat aquest Pla. L’estudi estableix les potencialitats per nivells, i defineix línies per poder estructurar l’oferta i vendre-la als diferents mercats. En el cas osonenc, per darrere de Vic s’hi situen alguns esdeveniments que es produeixen a la ciutat, com el Mercat del Ram o el Mercat de Música Viva, el parc natural del Montseny o el Parador i establiments de restauració com Can Jubany.

El criteri per atreure visitants és el de proximitat, i per tant el principal públic potencial es troba a la mateixa província i a Catalunya, on, d’altra banda, hi ha més coneixement de l’oferta. Per això un dels grans objectius del pla és promocionar les opcions turístiques fora del país. Per fer-ho, sota la marca general ‘Barcelona és molt més’, n’hi ha tres de territorials: Osona quedaria dins “Paisatges de Barcelona”, que de moment és una proposta i que s’ha de consensuar amb els agents locals.

Per iniciar el desplegament del pla s’han previst 72 accions. L’aplicació serà progressiva durant tres anys. Tot plegat per arribar als 13 milions de visitants a la província de Barcelona l’any 2015. El 2010 n’hi va haver 10,4 milions.

El tancament dels tres consorcis turístics osonencs se suma al de l’oficina d’informació turística del Consell Comarcal, a Can Pamplona. L’atenció directa als visitants se centralitza així definitivament en les oficines de turisme de Vic i Manlleu, i al Lluçanès.

LA PREGUNTA

Veu bé l’avançament electoral a Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 897 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't