ACN – Els Mossos d’Esquadra i Endesa han alertat d’una estafa on se suplanta el nom de la companyia a través de correus electrònics. Segons ha informat la policia catalana en un comunicat, en aquests correus se suplanta la marca a través del mètode anomenat ‘phishing’, amb l’objectiu d’enganyar els ciutadans i intentar obtenir les seves dades persones, el número de compte bancari o el de les targetes de crèdit. A més, també han detectat correus que informen d’un fals problema amb el pagament d’una factura per introduir virus als dispositius dels usuaris. A més de correus electrònics, també s’utilitzen missatges de WhatsApp amb el logo de la companyia.
En aquests missatges de WhatsApp, s’informa al client d’un error en un cobrament, de la necessitat de pagar una suposada factura endarrerida o se l’avisa d’una eventual incidència tècnica. A continuació, es demana a l’usuari que cliqui a l’enllaç adjunt i se li demanen dades persones i la targeta de crèdit.
L’Institut Nacional de Ciberseguretat i la Policia ja han advertit en altres ocasions de l’existència d’aquests correus suplantant la identitat de l’Endesa i, en el cas de Catalunya, els fets els investiga la Divisió d’Investigació Criminal dels Mossos d’Esquadra.
Per la seva banda, Endesa aconsella els ciutadans extremar les precaucions durant l’estat d’alarma per evitar ser objecte d’una estafa. La companyia ofereix informació al seu web i recorda que mai demana dades sensibles als clients mitjançant correu electrònic i WhatsApp.
A més, la companyia ha detectat també correus que es fan passar per l’empresa en els quals s’adverteix als clients de presumptes problemes en el pagament de factures i es convida l’usuari a descarregar una factura en un arxiu que introdueix un virus maliciós en el dispositiu.
{{ comment.text }}