QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

La carrera de Medicina de la UVic-UCC valdrà un 40% menys als alumnes que l’acabin

La Generalitat en pagarà una part amb l’objectiu de fidelitzar els estudiants i evitar que marxin pel preu

La consellera de Recerca i Universitats, Núria Montserrat, ha presentat aquest dimecres a la Facultat de Medicina de la UVic-UCC un nou sistema de finançament pel grau en Medicina. Es basa en préstecs condonables, és a dir, una ajuda que es convertirà en beca si l’estudiant es gradua o que s’haurà de tornar en cas de marxar a una altra universitat.

Tal com ja havia explicat EL 9 NOU, l’elevat cost que tenen ara els estudis, de més de 13.000 euros per curs, feia perdre un 30% dels alumnes al llarg del grau, ja que alguns demanen un trasllat a una altra universitat a partir del segon curs.

Aquesta iniciativa, que és la primera vegada que es posa en marxa, forma part del Pla Integral dels Estudis de Medicina a Catalunya, que busca millorar l’accessibilitat a la formació, garantir una major equitat territorial i contribuir a la fidelització dels estudiants. La Generalitat la planteja com una prova pilot que després es podria aplicar a altres centres. Des del Departament deixen clar que s’ha atès la demanda de la UVic de poder abaratir el preu perquè es tracta d’una “universitat a la qual s’accedeix per les PAU” i la consellera ha assegurat que el Govern “entén que la vostra singularitat és una fortalesa“.

El nou model, que entrarà en funcionament el curs vinent 2026-2027, preveu una aportació de 4 milions d’euros anuals per part de la Generalitat. Així el cost de la matrícula es podrà reduir un 40%, passant de gairebé 14.000 euros amb taxes a uns 8.000.

En el marc del pla integral, la Generalitat ha anunciat també un increment de 25 places al grau de Medicina de la UVic-UCC, que passarà de 115 a 140 estudiants de nou accés. L’objectiu és pal·liar la manca de metges a Catalunya i també com deia la consellera solucionar el fet que a “Medicina tenim una demanda que supera l’oferta i hi ha molts estudiants que no poden accedir-hi“.

El president de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS), Josep Arimany, ha agraït “la resposta molt positiva del Departament” a la demanda d’una universitat amb “voluntat de servei públic i equilibri territorial“.

LA PREGUNTA

Veu bé la regularització d’immigrants impulsada pel Govern espanyol?

En aquesta enquesta han votat 526 persones.