Cedinsa, l’empresa concessionària, no pot assumir els 220 milions d’euros pendents del deute contret amb el pool bancari que li va avançar els diners de la inversió. El crèdit s’havia de tornar amb cinc anys, una operació draconiana, i vencia el 31 de desembre. Tot i que s’ha intentat negociar amb els bancs, no hi ha hagut acord. La Generalitat haurà de negociar un altre crèdit per pagar-lo i, alhora, el rescat amb la concessionària que costaria 55 milions addicionals.
Cedinsa cobra un cànon anual de la Generalitat en funció dels cotxes que passen per la C-17, però els números reals estan a anys llum de les previsions més que optimistes que va fer la companyia.
Qui es va referir al possible rescat de la concessió va ser el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila. Va dir que cal buscar una solució per l’autovia però que no necessàriament ha de ser un rescat. El que sí que és imprescindible, confessa, és un concurs públic. Vila ho va dir en el marc d’una visita a l’estació de trens de la Garriga.
{{ comment.text }}