Els plants de l’Hostal del Vilar, a Sant Agustí de Lluçanès, acullen aquest diumenge una nova edició de la fira que es pot considerar la festa major de la comarca històrica del Lluçanès. La Fira de l’Hostal del Vilar es fa a la cruïlla de camins on coincidien els ramats en tornant de la transhumància i es feia intercanvi de bestiar.
Avui, es manté la trobada amb un programa d’actes durant tot el matí amb exposició de bestiar i maquinària agrícola, mostra d’oficis artesans, parades de productors locals, activitats esportives, tirolina i inflable. Entre les novetats, com explica l’alcaldessa de Sant Agustí, Laia Serrat, hi ha un taller de cistelleria a les 11 del matí i música en directe. A partir de les 12 del migdia, hi haurà un concert del grup The Blue Stable.
Serrat espera una gran afluència de visitants a la Fira de l’Hostal del Vilar pel fet de coincidir en diumenge.
Abans d’acabar, a la 1, es lliurarà el premi del quart concurs de ratafia casolana que organitza el Consorci del Lluçanès. Els participants han pogut portar una mostra de mig litre de la seva ratafia, fins aquest divendres, al Consorci, i els que no encara tenen poden fer-ho el mateix diumenge de 10 a 11 del matí a la fira.