Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Frigorífics Ferrer tanca el 2020 més digitalitzada i creix al ‘retail’

Tot i la pèrdua al sector de la restauració manté inversions en l’envasat

 

Frigorífics Ferrer va tancar l’any 2020 amb un 18% menys de vendes que l’any anterior, però amb un resultat i facturació “que serà semblant al 2019”, tot i la pandèmia. L’empresa, tot i estar a un dels sectors essencials com el de l’alimentació, ha tingut una baixada important de vendes al sector de l’hostaleria pel tancament intermitent d’aquesta. D’altra banda, però, com explica la responsable de màrqueting de l’empresa familiar, Mònica Ferrer, “s’han aconseguit nous clients en el sector retail i als supermercats on ja venem s’ha crescut”. Això, juntament amb un canvi en la gestió que els ha portat a la digitalització –han desenvolupat una aplicació mòbil per als repartidors i han obert camí en la venda en línia i telefònica– i a un pla de contenció que incloïa el fre d’algunes inversions, els ha portat a mantenir al voltant dels 75,8 milions d’euros de facturació del 2019.

Per aquest 2021, però, l’empresa manté les inversions previstes, com la de la nova maquinària que els ha de portar a poder envasar de forma més sostenible i amb un packaging amb més reciclabilitat. L’empresa, que és líder en el sector del peix congelat, preveu créixer fora de Catalunya, especialment a Madrid i València, on té filials i “on hi ha molt potencial per créixer”, diu Ferrer, que afegeix que ja hi tenen més de 12.000 clients. Alhora, és optimista i confia que el segon semestre d’aquest any “vagi millor i es pugui recuperar el sector de la restauració”. A Catalunya té, a part de la seu a Vic, delegacions a Barcelona, Lleida i Figueres i té prop de 350 treballadors.

Noves certificacions de sostenibilitat per a 14 productes propis

Catorze productes de congelat de fabricació pròpia amb la marca Ferrer han estat certificats, sis mesos després d’encetar el procés per la MSC (Marine Stewardship Council) i l’ASC (Aquaculture Stewardship Council), dos òrgans internacionals que regulen i garanteixen la sostenibilitat en el procés de pesca, producció i emmagatzematge. Es tracta de productes de la pesca envasats i dirigits al retail i la certificació “garanteix que la pesca s’ha fet de forma sostenible així com el processat. També considera que l’empresa compleix amb tots els estàndards en l’àmbit laboral, per exemple”, explica Mònica Ferrer. L’empresa ja està certificada com a cadena de custòdia amb aquests dos segells des del passat mes d’agost.

LA PREGUNTA

S’hauria de prohibir fumar a les terrasses dels bars?

En aquesta enquesta han votat 2129 persones.
 

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.