QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Junts veu la sortida del govern com una oportunitat per al partit

Representants de la formació reiteren que la consulta els enforteix i no posa en joc la unitat

Nou escenari a Catalunya després que Junts hagi decidit partir peres amb ERC, amb qui fins ara eren socis de govern. A la pregunta “Vols que Junts continuï formant part del govern?”, un 55,73% dels militants han optat pel no, un 42,39% pel sí i un 1,88% han votat en blanc. Poc després de fer-se públics els resultats, la presidenta del partit, Laura Borràs, remarcava que Junts hi guanyava i “Aragonès perd”. Aquesta declaració de victòria és també la que ressona en la majoria de representants d’Osona i el Ripollès.

L’alcaldessa de Vic, Anna Erra, també diputada i vicepresidenta de l’executiva nacional, parafraseja les paraules de Jordi Turull, secretari general del partit, i destaca que no es podia continuar com fins ara amb els republicans. Erra apunta que a partir d’ara s’haurà de “treballar des de l’oposició” i “al costat de la gent i el país”. “Si hem marxat és sobretot perquè no avancem cap a la independència”, afegeix.

Pel diputat i alcalde de Ripoll, Jordi Munell, “tant una opció com una altra tenia els seus avantatges i els inconvenients”. Per tant, ara “cal assumir les conseqüències”. Quant a l’opció guanyadora, l’alcalde de Ripoll opina que “ha primat la fidelitat als principis del partit i de l’1-O”.

Arnau Rovira, regidor de Manlleu, declara que d’aquí a uns dies es podrà fer una “valoració més exhaustiva” per veure “com quedarà distribuït el partit” o “si canviarà el lideratge”. Té clar, però, que “no es poden deixar perdre persones com els consellers Jaume Giró o Victòria Alsina”.

Precisament, Rosa Vestit, delegada a la Catalunya Central, es va alinear amb les postures de la majoria dels consellers de Junts i, per tant, “hauria preferit quedar-se al govern, des d’on s’estava fent una bona feina”. Considera que cal “tenir quotes per prendre decisions”, ja que “des de fora costarà més estructurar-se com a partit”. Tot i això, no renega dels resultats: “És una decisió democràtica. Hem de continuar treballant per la independència i el país”, afegeix.

Tots els entrevistats comparteixen que la consulta no ha posat en joc la unitat. Com el coordinador del partit a Osona, Enric Roca, que subratlla que ha estat “un exercici de democràcia interna”, en què “la votació ha estat massiva”. En aquest sentit, subratlla que això significa que el partit “està viu i la gent vol participar”. Carles Valls, alcalde de Balenyà, es mostra satisfet amb el resultat i subratlla que suposarà “una revitalització del partit”, en què es guanyaran afiliats. “Quedarà clar que ja no formem part de la família postconvergent ni postPDeCat”, conclou.

LA PREGUNTA

Creu que l’absentisme és un dels principals problemes del mercat laboral?

En aquesta enquesta han votat 863 persones.