Pas endavant en la reclamació de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola perquè s’estudiï una proposta alternativa al fet d’haver de creuar cada vegada el nucli de Sentfores-La Guixa per anar cap a Vic, l’Eix Transversal o la C-17. En una reunió amb l’àrea d’Infraestructures de la Diputació de Barcelona que es va fer el passat 30 d’abril, l’ens provincial va obrir la porta per primera vegada a buscar un nou enllaç entre els dos municipis i l’Eix. En concret es va posar sobre la taula la possibilitat de millorar un recorregut de tres quilòmetres ja existent com és el camí de la Vila, i a mitjà termini convertir-lo en una carretera comarcal. Per la banda de Santa Eulàlia, la connexió sortiria de la BV-4316 cap al trencant que va a Sant Sebastià, passaria per davant d’aquest turó i desembocaria a la C-25D, l’antiga carretera de Prats. En aquest punt, hi hauria la possibilitat de dirigir-se cap a l’Eix Transversal, incorporar-se a la C-17 o entrar a la ciutat de Vic a través del passeig Pep Ventura o la rotonda de Can Pamplona.

Des de la Diputació expliquen que l’enllaç entre la BV-4316 i la C25D apareix en el Pla Zonal de la Xarxa Local de Carreteres, un document de gestió i planificació que permet detectar camins d’interès territorial, fer-hi millores i, en última instància, que passin a ser carreteres. En aquest cas, però, el recorregut no es troba en la primera fase d’execució del pla, que es va presentar la setmana passada i inclou la conversió a carretera de tres altres camins d’Osona: el de Tona a Muntanyola; el de Folgueroles a Tavèrnoles, i el de les Ferreres, que uneix Sant Bartomeu del Grau amb Muntanyola. Des de la Diputació remarquen que no es podrà iniciar l’estudi de la viabilitat d’aquest possible nou enllaç fins que existeixi un consens territorial que cal actuar-hi. Així doncs, primer s’hauria de posicionar el Consell Comarcal, i si hi ha acord entre tots els municipis es podria presentar la proposta de millora del camí de la Vila a la Diputació perquè s’inclogués en una propera fase del pla zonal. Tots aquests tràmits situen una hipotètica intervenció en aquest camí a mitjà-llarg termini. En el cas dels tres camins que s’han inclòs en la primera fase del Pla Zonal de la Xarxa Local de Carreteres, el Consell Comarcal va fer la petició a la Diputació l’abril del 2017 i l’obra encara no s’ha executat.
Conscients que l’opció està en una fase molt embrionària, els ajuntaments de Santa Eulàlia i Muntanyola van valorar positivament a través d’un comunicat conjunt que s’analitzin alternatives que permetrien “una fluïdesa de trànsit igual o més ràpida que passant per Sentfores-La Guixa”. Santa Eulàlia farà en les properes setmanes unes obres de millora al camí de la Vila que no tenen res a veure amb el possible enllaç. A través d’una dotació del PUOSC es farà una intervenció al ferm per millorar la seguretat del recorregut.
Comença l’ampliació de la prova pilot al carrer Major de la Guixa
Dilluns va començar l’ampliació de la prova pilot al carrer Major de Sentfores-La Guixa. Amb el moviment del semàfor a la banda de Santa Eulàlia, tot el pas pel nucli urbà serà d’un carril. En un comunicat conjunt, Santa Eulàlia i Muntanyola apunten que es buscarà una solució per evitar les aturades de vehicles de matinada, però alerten que quan funcionin els semàfors el temps d’espera passarà d’un a dos minuts de mitjana.