La proposta ha estat ben rebuda per la direcció general de carreteres que ja està treballant en l’estudi informatiu. A mitjan de l’any vinent podria sortir a exposició pública.
El director general d’Infraestructures de Mobilitat ¨Terrestre, Xavier Flores, es va reunir dimecres amb els veïns de Sant Miquel de Balenyà per presentar-los l’estudi informatiu. Barallen dues opcions de variant, una passaria pel nord i l’altra pel sud. La carretera partiria del giratori que hi ha a tocar de la C-17, al costat del magatzem logístic de Bon Preu, i acabaria en una nova rotonda que es construiria entre les masies del Cendra i el Riquer, entre Sant Miquel de Balenyà i Seva.
El vial nord aprofitaria part de la carretera entre Tona i Balenyà, des de la rotonda de Rango fins a la del Feu. A partir d’aquí es faria un nou enllaç fins un nou giratori, poc després de l’últim carrer del poble, a la carretera de Taradell. D’aquesta nova rotonda sortiria un nou ramal cap a la carretera de Seva, que es contempla en les dues opcions.
Pel que fa a la variant sud, aniria en paral·lel al polígon de l’Avallenet i passaria a prop de la masia de Serravalent. Travessaria la via del tren per un nou pont als Monells i aniria per sota el turó on es practica el tir al plat, finalitzant a la rotonda del Riquer. La variant nord s’ha pressupostat en 6,5 milions d’euros i la sud en 7,8 milions d’euros.
{{ comment.text }}