La Generalitat no preveu incrementar l’oferta de trens a la línia que va de Barcelona a Puigcerdà, passant per Vic i Ripoll.
Així ho afirma Marc García, coordinador tècnic de Rodalies de Catalunya, després de reunir-se amb el portaveu de la plataforma Renfe Espavila’t, Màrius Valls.
Segons García, “la saturació del tram Montcada-Vic i la criticitat dels cisallaments del nus de Montcada Bifurcació no ho permeten”.
García recorda que en el tram que va des de Vic fins a Ripoll “es va produir un augment de l’oferta l’any 2009, “estirant” fins a Ripoll alguns serveis que tenien capçalera a Vic, i ara l’ocupació “és folgada”.
A més, el 2010 es va afegir un setè servei, semidirecte, d’anada i tornada a Puigcerdà, “que fa que l’oferta de places sigui adient”.
A partir d’aquest setembre s’implantarà un programa de xoc per millorar la seguretat a bord dels trens de la línia 3 de Rodalies.
S’incrementarà entre el 57% i el 83%, depenent de la franja horària, la presència de vigilants, mentre que els caps de setmana i festius, a partir de les 20.30 i fins a les 9 del matí, la vigilància serà del 100%.
García assegura, a més, que s’està procedint a la remodelació dels seients als serveis de llarga rodalia de la línia (Ripoll-Ribes-Puigcerdà). L’actuació es finança a través del Pla d’Acció de Rodalies de Catalunya.
{{ comment.text }}