Ahir al vespre, a la Cabana de Pratdesaba de Malla, es va donar a conèixer El masclisme al rebuig, una iniciativa de la Mancomunitat La Plana i dels municipis que la conformen (Aiguafreda, Balenyà, El Brull, Folgueroles, Malla, Muntanyola, Sant Martí de Centelles, Santa Eulàlia de Riuprimer, Seva, Taradell, Tona, Viladrau i l’EMD Sant Miquel de Balenyà). La campanya, davant de l’increment generalitzat dels delictes d’odi, vol ser una eina de canvi que promogui una societat amb relacions entre persones lliures de discriminacions.
L’acte va iniciar amb la benvinguda de Marissa Rosell, regidora de serveis socials i cultura de l’Ajuntament de Malla, a qui va prendre el relleu Ferran Teixidó, president de la Mancomunitat La Plana i alcalde de El Brull. Teixidó va assenyalar que “mancomunar-se i compartir és essencial”, a la vegada que va demanar a les institucions polítiques més clares en matèria d’igualtat. Elena Lledós, gerenta de Serveis d’Igualtat i Ciutadania de l’Àrea d’Igualtat i Sostenibilitat Social de la Diputació de Barcelona, en el seu parlament, va destacar l’interès de la Diputació de treballar amb municipis petits com els que componen La Plana.
La jornada també va comptar amb la presència del director general de Polítiques LGTBI+ de la Generalitat de Catalunya, Xavier Florensa, qui va recalcar la voluntat de la Conselleria d’adoptar una mirada trascendental i interseccional, apostant per posar al centre les polítiques que defensen els drets humans. Monstrant-se a disposició de la Mancomunitat, Florensa va donar pas a la presentació tècnica de la campanya, a càrrec de Margarida Fité, membre del grup motor de la iniciativa i regidora de Feminismes i LGTBI de l’Ajuntament de Tona; i Bet Pol i Anna Vizcaino, tècniques d’igualtat de la Mancomunitat La Plana.
Al seu torn, Fité va voler remarcar que aquesta campanya és el resultat d’un grup motor format per electes, professionals del sector i membres del teixit associatiu de la zona. Va posar en relleu, també, que El masclisme al rebuig respon a la necessitat d'”identificar diferents tipus de violències dins la societat patriarcal i heteronormativa i evitar ser-ne còmplices”. A tot això, Bet Pol va insistir en el caire col·laboratiu d’una campanya – que es va començar a treballar ara fa un any – que vol convidar a la reflexió a partir de missatges gràfics molt clars.
L’eslògan principal de la campanya es divideix en 12 missatges diferents acompanyats d’imatges gràfiques que es vinculen a tres eixos temàtics relacionats a les violències masclistes: les violències sexuals, els masclismes quotidians i la LGTBIfòbia. Anna Vizcaino va ser l’encarregada d’exposar els suports i els continguts amb els que compta la campanya, que es difondrà durant aquest estiu i, posteriorment, se seguirà treballant a nivell dels diferents municipis de La Plana.
Per tal de donar visibilitat a la campanya, doncs, s’han impulsat diversos suports materials des de pancartes, roll-ups, cartells i adhesius fins a braçalets, bosses de roba i estovalles individuals. A més, es compta amb l’important intervenció de les xarxes socials com a plataforma de difusió, on es pot seguir la tasca d’aquesta iniciativa de prevenció i sensibilització sota el hashtag principal #ElMasclismealRebuig.
{{ comment.text }}