El ple del Consell Comarcal d’Osona ha aprovat aquest vespre per unanimitat el nomenament de la torellonenca Anna Manrique Aumatell com a nova gerent. Es tracta, de fet, de la persona que ja estava desenvolupant el càrrec de forma interina, després de l’acomiadament de Joaquim Macià el juny passat.
Manrique és llicenciada en Ciències Polítiques per la Universitat Pompeu Fabra, a més a més de diplomada en Gestió i Administració Pública.
Abans d’entrar al Consell Comarcal d’Osona, on exerceix de cap de control intern, havia sigut gerent del Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura, i també havia treballat a l’Ajuntament de Torelló, com a coordinadora del Pla de Barris i com a tècnica de promoció econòmica.
Ha completat la formació i l’experiència professional amb estudis diversos sobre hisenda autonòmica i local, finançament, contractació pública, planificació estratègica o, entre altres, igualtat d’oportunitats. Des del Consell també destaquen que ha exercit de professora a la Universitat de Vic i a La Salle de Manlleu.
La seva designació ha vingut directament de govern, ja que queden pocs mesos per arribar a l’equador del mandat 2023-2027 i convocar un concurs públic, el mètode com s’havia nomenat els anteriors dos gerents, hagués implicat més temps d’impas.
El president, Gerard Sancho (Junts), ha destacat que Manrique “coneix molt bé la institució, la casa, i això ens ajudarà”. Hi afegia un punt d’humor dient-li que més que benvinguda, “ben continuada”.
La nova gerent agafa el relleu a Joaquim Macià, acomiadat el juny del 2024, tres mesos després d’haver accedit al càrrec.
En la sessió d’aquest dimecres al vespre també ha pres possessió com a conseller el vigatà Josep Pou (PSC), mentre que s’ha acomiadat del plenari Arnau Bosch (CUP), regidor a Sant Quirze, per incompatibilitat laboral d’assistir a comissions i altres tasques pròpies del consell. El rellevarà Quim Soler, també regidor a l’Ajuntament de Vic.