ACN.- En un inici de curs normal totes les famílies tindrien ja comprats els llibres de text per als alumnes, però enguany aquesta venda acumula un retard “d’entre dues i tres setmanes”. Segons explica a l’ACN el president de la Comissió del llibre de text del Gremi d’Editors de Catalunya, Antonio Garrido, hi ha un 20% menys de vendes en comparació amb l’any passat, tot i que confia recuperar el volum les properes setmanes.
On sí que hi ha hagut un increment és en la venda de contingut digital. A més a més, les editorials també han preparat material per abordar el retorn emocional al centre.
A partir de demà, i passats uns primers dies d’adaptació, els editors confien que els docents que encara no ho han fet entregaran a les famílies les llistes del material necessari per a aquest curs, i que els progenitors que no els han adquirit ho faran. En alguns casos ja els han comunicat que hi ha centres que faran servir continguts del darrer trimestre del curs passat que no van poder posar en marxa a conseqüència del confinament.
Més digitalització
Per contra, els editors han detectat un increment “important” en la prescripció i compra de llicències de contingut digital. Aquests continguts han de permetre a les escoles mantenir la docència “passi el que passi”, encara que hagi de ser telemàtica. En paral·lel, també ha augmentat la demanda de formació al professorat per saber fer ús d’aquestes tecnologies i de l’entorn digital dels continguts i les plataformes.
Garrido afirma que, si una cosa ha fet la pandèmia, és posar en evidència la necessitat i els avantatges de la digitalització. Segons diu, hi ha tres perfils de centres: els que ja estaven plenament en el món digital i que enguany ho continuaran estant, els que ja tenien llicències digitals però les feien servir poc, que accentuaran el seu ús, i les escoles que no havien fet el pas a la digitalització. Aquest darrer grup és el que més ha demanat ara materials digitals -s’ha de tenir en compte que tots els llibres de text van acompanyats de la serva llicència digital-.
Segons dades dels editors, hi ha un 10% de centres escolars a Catalunya que no compren els llibres en suport paper i només adquireixen el digital.
Material emocional i de repàs
D’altra banda, les editorials han preparat també material “psicològic” per abordar la tornada al centre dels alumnes després de sis mesos. A més, i seguint les peticions d’alguns centres, han creat material per recuperar parts del currículum que no es van poder desenvolupar durant el tercer trimestre.
{{ comment.text }}