Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

L’alcaldessa de Vic delega en Josep Arimany la responsabilitat de vetllar per la millora del tren

Li atorga el rol d’interlocutor per aconseguir millores en una línia castigada per la falta d’inversió

  • El 9 Nou
  • 11/06/2020 | 8:45
  • Vic

El desdoblament de la via del tren, encara que sigui parcial, forma part de totes les agendes polítiques d’Osona des de fa anys, però fins ara els èxits assolits han estat més aviats escassos. L’Ajuntament de Vic, ara, s’ha decidit a prestar-hi una especial atenció i, per això, l’alcaldessa, Anna Erra, ha fet una delegació especial en el primer tinent d’alcalde i regidor d’Universitat i Ciutat, Josep Arimany, per habilitar-lo com a interlocutor amb les diferents administracions amb la idea d’impulsar la negociació dels acords pendents d’assolir en matèria d’infraestructures ferroviàries. D’aquesta delegació se’n va donar compte al ple de dilluns.

Consultada per EL 9 NOU, Erra ha explicat que l’Ajuntament fa temps que hi treballa, en el marc de la Xarxa C-17, per exemple, però que fent una delegació concreta d’aquesta matèria en la figura d’Arimany es persegueixen dos objectius. D’una banda, “donar el missatge que ens ho prenem seriosament; s’actua al Vallès i volem que els compromisos i les inversions arribin també a Vic i a Ripoll” i d’altra banda, “donar cobertura específica a ell: farà d’interlocutor amb una delegació específica”. Josep Arimany, pel seu cantó, diu que assumeix “el repte”, reivindica la feina que ja s’ha fet des de diferents instàncies i ha avançat la intenció de crear una comissió amb representants tant del món de la política com del de l’economia i de l’activisme civil per fer seguiment dels passos que es vagin fent, donat que la de la millora del tren és una reivindicació transversal assumida per col·lectius diversos. “Hem de treballar-hi conjuntament i sumar el màxim de complicitats”, diu Arimany.

La duplicació de la línia de Montcada Bifurcació a Vic és una reivindicació històrica. El tram Montcada Bifurcació-la Garriga figura en tots els plans de transport de la Generalitat des dels anys 80 i el govern espanyol n’ha fet diversos estudis, entre els quals un de l’any 2008 en què ja s’abordava el desdoblament de la línia fins a Vic. No es va arribar a activar, però Foment ha anat fent passos i ha estudiat el desdoblament de tres trams, dos al Vallès Oriental i el de Sant Miquel de Balenyà a Vic. A principis de l’any passat, Adif va treure a licitació per una mica més de 15 milions –se’n va aprovar l’adjudicació per 10,2– l’adequació d’estacions del Vallès per fer possible el pas de la doble via. No són les obres del desdoblament, però són actuacions necessàries per al desdoblament. Des d’Osona s’esperava que l’anunci fos el primer pas per desencallar el projecte per desdoblar el tram Sant Miquel de Balenyà-Vic. De moment, no hi ha data. En aquest context, associacions com Perquè no ens fotin el tren han estat perseverants en la reivindicació de millores i a finals de l’any passat van prendre-hi cartes també la Cambra de Comerç i el síndic de greuges. L’Ajuntament de Vic, ara, vol fer un pas endavant i designa Arimany com a interlocutor, fet que projecta la idea que el tren ocupa un lloc central a l’agenda política.

LA PREGUNTA

Està a favor que l’ús de mascareta sigui obligatori en espais exteriors?

En aquesta enquesta han votat 3213 persones.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.