QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

L’institut de Calldetenes tindrà Batxillerat

Els alumnes es podran quedar al mateix centre on estudien l’ESO

Els alumnes de Calldetenes, Sant Julià, Folgueroles, Tavèrnoles i Vilanova de Sau podran fer Batxillerat a l’institut de Calldetenes a partir del curs vinent. La planificació del Departament d’Educació ha atorgat aquesta nova etapa d’estudis postobligatoris al centre, una petició que es feia ja des del curs passat. El regidor d’Educació de Calldetenes, Abel Blancafort (JxCat), explica que el projecte es va treballar amb la direcció del centre i també amb la resta d’ajuntaments implicats, amb qui van fer trobades conjuntes amb Educació. Això mantindrà els lligams entre els joves dels cinc pobles.

Segons la directora dels Serveis Territorials, Dolors Collell, “és habitual que l’oferta s’ampliï en centres com aquest” i això evitarà que els alumnes dels cinc municipis adscrits s’hagin de desplaçar a Vic. El fet que des d’aquest curs a Folgueroles també facin ESO amb la conversió de l’escola Mossèn Cinto en institut-escola farà que quedin lliures alguns espais a l’edifici en què s’hi podran encabir els alumnes de Batxillerat en les branques d’Humanitats i Ciències Socials i la de Ciències i Tecnologia. Tot i això, s’ha de tenir en compte que aquest curs, a causa de les mesures anti-Covid, han fet més grups i ocupat més espais.

Des de l’equip directiu del centre estan contents que els hagin concedit el Batxillerat, “una fita que no ha estat fàcil d’aconseguir” i que suposa “un repte important que encarem amb molta il·lusió”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 188 persones.