QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Opinions contraposades sobre els canvis a la ronda Camprodon de Vic

Els veïns veuen amb bons ulls la mesura, però molts usuaris creuen que hi haurà col·lapses

La proposta de reduir el trànsit motoritzat a la Ronda Camprodon de Vic genera discòrdia entre veïns i usuaris habituals de la via que, amb gairebé 17.800 vehicles al dia, és la més transitada d’Osona. Aquesta diversitat d’opinions s’ha accentuat aquesta setmana a causa de l’aplicació de les primeres actuacions per reduir el trànsit a la via, que ha quedat limitada a només dos carrils per a cotxes, destinant els altres dos per a bicicletes i vehicles de mobilitat personal. Aquesta decisió, ja anunciada i prevista des de fa temps per part de l’Ajuntament de Vic, ha agradat als veïns de la zona, però ha aixecat polseguera a les xarxes socials, amb centenars de comentaris al respecte que creuen que hi haurà col·lapses amb l’inici del curs escolar.

“És un bon primer pas, i ens agrada veure que l’Ajuntament pren mesures, però no crec que sigui la millor solució. Cal una alternativa a més llarg termini”, afirma Mercè Aragay, que conjuntament amb el seu marit, Eduard Guasch, van ser dels impulsors de la protesta veïnal per reduir la pol·lució i el soroll. Aquesta opinió és general quan es parla amb veïns i veïnes de tota la ronda, ja que “el trànsit seguirà sent el mateix, però formarà més cues quan s’acabi el mes d’agost, i hem de buscar alguna alternativa”, afirmava Lourdes Bruch, veïna de la zona. “Jo sóc optimista, i vull pensar que funcionarà, tot i que considero que s’haurien de millorar alguns punts com l’encreuament amb el carrer del Pare Coll, que és perillós”, afirmava Maria Gil, que viu a la Ronda Camprodon des de fa més de 20 anys. Algunes millores també les reclama la plataforma Osona en Bici, que, de la veu d’Eduard Folch, membre de l’entitat, afirma que “creiem que s’hauria de suprimir el trencant que va cap a la carretera de Manlleu, ja que és perillós per les bicicletes i creiem que realment tindria incidència sobre el trànsit”.

El moment crític serà el 14 de setembre, amb l’inici del curs escolar

Tot i la bona rebuda que ha tingut per part dels veïns, un dels punts més reclamats segueix sent, sens dubte, una “variant que desviï el trànsit per un altre lloc, ja que així no podem viure aquí. És terrible”, com reclamava Marcelí Casadesús, que també viu davant de la via més transitada de la comarca. I malgrat que, com afirma Fabiana Palmero (JxCat), regidora d’Urbanisme de Vic, “un vial per fora de la ciutat és imprescindible, però s’ha de debatre i redactar encara”, també hi ha qui opina que no és necessari, com és el cas de Maido Barniol, que viu just davant de l’aparcament del Seminari de Vic, que considera que el Puig dels Jueus, per on es preveia un nou vial, “és un dels pulmons verds de la ciutat, i no el podem deixar perdre”, tot i que també afirma que “hem lluitat molt per fer que s’apliquin actuacions a la ronda Camprodon, i hem d’assegurar-nos que tingui continuïtat”. Malgrat la diversitat d’opinions, dimecres ja van entrar en funcionament els carrils bici de la ronda Francesc Camprodon, que, a mitjans de setembre, encararà el que serà un “moment crític per aquesta prova pilot”, com el definia Palmero, en referència a l’inici del curs escolar a Vic.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 201 persones.