Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Opinions contraposades en el segon dia de funcionament de les escoles i la nova Ronda Camprodon de Vic

A l’entrada i a la sortida de les escoles la congestió del trànsit s’accentua i conviu amb un elevat volum de vianants i un degoteig de bicicletes i patinets

Un dels focus d’atenció en l’inici del curs escolar que es va produir aquest dilluns va ser l’encaix de la remodelació provisional de la Ronda Camprodon amb l’obertura dels quatre centres educatius ubicats al seu entorn. En el ple de l’ajuntament de Vic de dilluns al vespre, la regidora de Seguretat, Elisabet Franquesa, feia “una valoració positiva” del primer dia, i remarcava que la Guàrdia Urbana i els informadors havien detectat “menys cotxes del que és habitual, molta gent arribant a peu, bastants patinets i poques bicicletes“. Pel que fa a les retencions, Franquesa ho va definir com a “moments de trànsit dens però no de col·lapse“.

En el segon dia d’escola i de convivència entre vehicles i el nou format de la ronda Camprodon -que ha passat de 4 carrils per a cotxes a dos i s’han creat dos carrils per a bicicletes-, les opinions a peu de carrer eren contraposades. D’una banda, diverses famílies que porten els fills als centres educatius a peu o en bicicleta valoraven positivament la remodelació, reclamaven consolidar l’aposta per la mobilitat sostenible i feien la petició d’augmentar i millorar els aparcaments per a bicicletes així com els punts a les afores de la ciutat per deixar els vehicles. Entre els vianants també n’hi havia que tot i considerar-ho positiu, creia que l’amplada dels carrils per a bicicletes era “exagerat”.

Per contra, entre treballadors de la zona i alguns negocis de la Ronda Camprodon la sensació dels primers dies no és bona. Des d’una empresa de transports comentaven que la idea “és positiva”, però si necessites el vehicle per treballar “la situació que es genera en hores punta és complicada”. Altres comerços lamenten haver perdut zones d’aparcament properes, i apunten que malgrat els canvis “continua sent una via ràpida i d’una gran importància per entrar i sortir de Vic”.

Aquest dimarts, entre tres quarts de cinc i un quart de sis de la tarda es van generar importants cues a la Ronda Camprodon, i la circulació era especialment complicada pels conductors que havien de fer algun gir des de la via principal cap a la carretera de Manlleu o que es volien incorporar cap al carrer del Pare Coll.

En el ple de l’ajuntament, la regidora Elisabet Franquesa va recordar que es tracta “d’un estudi en la realitat del funcionament de la ronda”, i que estan analitzant la circulació i els punts febles de la proposta per prendre una decisió definitiva o fer retocs que millorin el flux de cotxes, vehicles de mobilitat personal i vianants.

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.