Edició Osona i Ripollès

Tria la teva edició predeterminada

Edició Vallès Oriental

Per què és important treure la neu del sostre del cotxe?

Tot i que el Reglament General de Circulació no està tipificat com a tal, si que et poden multar si la neu tapa la matrícula o els llums

La neu ha generat problemes de circulació des d’aquest dilluns a la tarda. Carreteres plenes de neu, cotxes atrapats a l’eix Transversal, carreteres a les que es necessitaven cadenes o problemes per sortir del garatge de casa. Però aquests no són els únics perills de la nevada. La neu genera altres problemes als nostres cotxes.

Una de les estampes més habituals aquest dimarts és veure vehicles circulant amb més de 10 o 20 centímetres de neu sobre el sostre. Els vehicles que han passat la nit a l’exterior han acumulat grans gruixos de neu. Però circular-hi és un gran error. La neu al sostre del cotxe s’hauria de treure sempre abans d’iniciar la marxa.

Als països europeus més acostumats a les nevades, treure la neu del sostre del cotxe és un ritual. Engegar el motor i aprofitant que s’escalfa (i així pateix menys amb les accelerades o patinades brusques de la conducció sobre neu), treure els grans blocs de neu acumulats al sostre per conduir de forma segura.

De fet hi ha països on fer-ho està penat amb multes. Al Regne Unit hi ha multes de 60 lliures esterlines, uns 67 euros, per conduir amb neu al sostre. A més, també s’han de deixar nets de neu els llums i les plaques de matrícules. Al Reglament General de Circulació espanyol conduir amb neu al sostre no està tipificat com a una infracció. Això sí, també s’ha d’evitar que la neu tapi part del parabrises, impedint part de la visió, les llums o la matrícula.

Jordi Puig

Un cotxe amb neu acumulada / Jordi Puig

Quins perills pot comportar conduir amb neu al sostre?

El primer perill és per nosaltres mateixos. Conduir amb un bloc de neu al sostre pot comportar que en ple desglaç, el bloc es desplaci i en una frenada o simplement en un gir, caigui sobre el nostre parabrises i ens deixi sense visió.

Un altre perill evident és per la resta de cotxes. Els blocs de gel quan es van desglaçant, poden caure en bloc sobre la carretera o directament sobre el parabrises del cotxe que ens vingui al darrera amb el perill corresponent per ell i per la resta de vehicles de la via. Fins i tot pot colpejar els altres cotxes i provocar danys. Si la neu és tova no seria un problema però la neu pot ser més dura per una congelació.

Una altra de les raons és per evitar un consum de gasolina major. Els cotxes estan dissenyats de forma aerodinàmica per tenir la mínima resistència al vent. Un element estrany com un bloc de neu al sostre ajudarà a que el consum de gasolina sigui major.

Com podem netejar la neu del sostre?

Per netejar la neu del sostre del cotxe, el millor és intentar desplaçar-la en bloc i fer-la caure per una de les bandes. És evident que netejar la neu a primera hora del matí amb temperatures sota zero pot resultar complicat però cal perdre-hi una mica de temps per evitar mals majors. Fer-ho amb una escombra, amb la llargada del pal, ens pot ajudar a arribar a tot arreu, empenyent la neu des d’un costat o des de davant cap a endarrera o viceversa.

Si es fa servir una escombra però s’ha de vigilar de no acabar rallant la pintura de la carrosseria. Fer-ho amb una escombra nova o poc usada o directament de goma i ben neta, seria ideal per evitar rallades.

Arnau Jaumira

Els cotxes que han passat la nit a l’exterior s’hi ha acumulat molta neu / Arnau Jaumira

Comentaris

Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}
    {{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't

Digues la teva

Fes-nos arribar suggeriments, notícies, esmenes...

Esmenes
Fotografies
Cartes al director
Altres
Puja un fitxer

El formulari s'ha enviat correctament. Moltes gràcies.