QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Ripoll acota la prova pilot per treure vehicles del barri vell

Es portarà a terme durant un mes, sense sancions, i després s’avaluarà

El ple ordinari municipal de Ripoll va tornar a esgotar les quatre hores i mitja de durada, sense ni tan sols donar opció al torn de precs i preguntes dels grups municipals, i menys encara a la posterior intervenció de la gent del públic, en la sessió que es va celebrar dimarts.

La dualitat que comporta un equip de govern amb només sis regidors i una oposició d’onze va evidenciar-se en una longevitat on la riquesa del debat polític –aquesta vegada focalitzat eminentment en Ripoll i no tant en conceptes universals– va tenir com a contrapunt l’agressivitat de les intervencions, l’expressivitat corporal i fins i tot el volum acústic.

La prova pilot que aviat preveu implementar l’equip de govern per tal de descongestionar el barri vell i ordenar-hi les zones d’aparcament va ser un dels punts calents de la sessió.

Els vots a favor d’Aliança Catalana i l’abstenció de tots els grups, excepte els tres regidors d’ERC –que precisament va ser el partit que durant els mandats de Teresa Jordà va apostar per l’adaptació a vianants del centre històric–, van fer possible una iniciativa que permetrà saber si les mesures plantejades són aplicables o quines modificacions cal fer-hi.

Al llarg d’un mes es portarà a terme una prova sense sancions, perquè tant l’agent cívic com la Policia Local i les treballadores de la zona blava i taronja puguin valorar-ne l’eficàcia.

L’Ajuntament ha proposat 21 places d’aparcament, de les quals cinc seran de càrrega i descàrrega i una de gratuïta per a usuaris de la farmàcia, justament la més propera a la plaça Sant Eudald.

Onze places s’habilitaran a la plaça Gran, de les quals tres seran de càrrega i descàrrega i una de farmàcia; cinc a la plaça Clavé i tres a la de la Llibertat, amb una de càrrega respectivament, i dues places més al carrer Mossèn Cinto Verdaguer. Els usuaris disposaran de dos dispensadors de tiquets situats a les places Gran i Clavé, que s’ampliaran en cas que tiri endavant el model.

Els conductors que entrin al barri vell podran fer-ho amb una tarifa plana d’1,90 euros durant 45 minuts. El preu futur serà proporcional a l’estona que s’hi estigui. Les places d’aparcament es pintaran de color rovellat per no generar un efecte agressiu en el paviment actual.

Els residents al barri vell tindran les mateixes condicions que fins ara per portar amb cotxe la compra fins a casa, i les persones amb mobilitat reduïda podran accedir-hi trucant a la Policia Local.

L’alcaldessa Sílvia Orriols (AC) va reconèixer que el plantejament que estan fent “és impopular”, però va mostrar-se oberta “a aplicar correccions per les diferents casuístiques que es plantegin durant la prova pilot”. Alhora va qualificar el model actual com un “desgavell enquistat en els anys” amb cotxes mal aparcats i entorpint el pas dels vehicles d’urgències, i va reivindicar que a més dels comerciants “els residents al barri també hi tenen coses a dir”.

Els republicans van ser els únics a oposar-s’hi quan havien estat precisament els impulsors del barri vell com una zona per a vianants ara fa dues dècades. La seva portaveu, Chantal Pérez, va retreure a Orriols que no hagi convertit en gratuïta la zona taronja que envolta el barri vell durant una hora i mitja, i va afirmar que replantejaria el seu vot en funció de com vagi la prova pilot. En canvi, Jordi Hostench (CUP) va afirmar que són més partidaris que “ni tan sols s’hi deixin entrar cotxes”.

LA PREGUNTA

Com creu que evolucionarà la crisi política a Espanya?

En aquesta enquesta han votat 67 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't