QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Preocupació entre els usuaris per la pèrdua de la parada del bus d’Osona al centre de Barcelona

El consistori barceloní allunya les línies d’autobusos regulars del centre de la ciutat

La línia d’autobús que uneix Vic i Barcelona s’ha consolidat, a poc a poc, com una alternativa fiable al tren, que, tot i que ofereix avantatges com més parades, està constantment castigat per la irregularitat del servei i les mancances que presenta. Recentment, Sagalés –empresa darrere la línia exprés e12– va recuperar la totalitat d’horaris que tenia abans de la pandèmia, però, malgrat això, es va fer pública la previsió per part de l’Ajuntament de Barcelona d’allunyar les línies d’autobusos regulars del centre de la ciutat en un moviment per “reduir l’impacte sobre l’espai públic i el veïnat”, com s’afirma des del consistori barceloní.
Aquesta pacificació del centre portaria, però, a la pèrdua de la parada que el servei té al carrer Casp, a escassos metres de plaça Urquinaona, una parada que “va recollir més de 60.000 persones el 2019 –les dades del 2020 no són representatives–, xifra molt superior a les 7.000 persones que es van reunir a l’Estació del Nord, que ja no és considerada cèntrica”, explica Joan Martín, director d’explotació de Sagalés a Osona. I és que, malgrat tenir tres parades diferents a la ciutat comtal, a La Sagrera, Casp i Estació del Nord, és aquesta segona la que rep “una major afluència de gent que va a comprar al centre de Barcelona o gent gran que no pot moure’s per altres vies de transport com el metro”, col·lectiu que es trobaria més afectat per aquesta decisió.
Malgrat que des del consistori barceloní es preveu reubicar totes les línies, tant a l’empresa com als usuaris els preocupa que aquesta decisió pugui afectar un servei que ja ha patit fortament els efectes de la Covid-19. “Si ens treuen del centre, que ens treguin a tots, però no ho poden fer sense oferir alternatives viables. Aquesta decisió només incentivarà més l’ús del vehicle personal”, afirma Enric Ordeix, portaveu del grup de WhatsApp Plataforma E12, “si no podem arribar fins a Casp, deixarem de ser una bona alternativa al tren, ja que obligarà els passatgers a fer tant sí com no un transbord per arribar al centre”, lamenta Martín. Totes dues parts defensen que els efectes de la línia al veïnat i al trànsit és mínima, ja que “els autobusos no estacionen al carrer Casp, sinó que només descarreguen els passatgers de Vic, carreguen els de Barcelona i marxen”, com explica Martín, a més que “els conductors aturen el motor mentre ho fan, per evitar sorolls i contaminació”, al·lega Ordeix.
També hi ha pres cartes l’Ajuntament de Vic, des d’on s’afirma que “la parada de Casp no es tocarà i es quedarà com està, tal com ho va ratificar aquesta darrera setmana el director general de Mobilitat”. I és que, en un moment en què manquen grans intercanviadors que facilitin aquesta afluència d’autobusos, totes les parts afectades defensen que “és un peix que es mossega la cua, ja que per reduir la contaminació hem d’incentivar el transport públic, però aleshores diuen que aquest col·lapsa la ciutat”, conclou el gerent de Sagalés a Osona.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 157 persones.