Vic i Manlleu hi han apostat recentment, però va ser l’Ajuntament de Gurb qui, ja fa mesos, va anar a la Diputació de Barcelona a plantejar la possibilitat de construir un carril per a bicicletes i vianants entre les dues principals ciutats d’Osona, i que passaria, en gran part, pel terme municipal gurbetà. Amb una primera proposta de traçat i de cost sobre la taula, de 2,7 milions d’euros, l’alcalde, Joan Roca, diu que cal analitzar bé el recorregut, i establir com s’hauria de repartir el cost de l’obra.
A principis de mandat, l’Ajuntament de Gurb va traslladar a l’àrea d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació de Barcelona la proposta de construir un carril per a ciclistes i vianants que, passant en gran part pel seu municipi, podria unir Vic i Manlleu. A través de mocions presentades pels grups municipals d’Esquerra Republicana, recentment els ajuntaments de les dues principals ciutats d’Osona han mostrat la seva aposta per aquesta infraestructura.
Un primer estudi elaborat per la Diputació marca un traçat de 10 quilòmetres, en bona part paral·lel a la carretera B-522 ente Vic i Manlleu, i situa el cost total de l’obra en els 2,7 milions d’euros. Des de Gurb consideren que ara cal analitzar si el recorregut que es proposa és l’adient o hi ha alternatives, si es pot abaratir el projecte i com s’hauria de finançar.
El diputat d’Infraestructures Viàries i Mobilitat de la Diputació, l’osonenc Jordi Fàbrega, deia fa quinze dies en una entrevista a EL 9 TV que si els tres municipis s’hi impliquen, el carril per a bicis i vianants entre Vic, Gurb i Manlleu tirarà endavant. També avançava que, en cas que es faci, es construirà per fases.
{{ comment.text }}