El pas alternatiu de Sentfores-La Guixa continua generant malestar entre els veïns de Santa Eulàlia de Riuprimer i Muntanyola, els principals perjudicats pel semàfor que dona pas altern des d’aquesta mateixa setmana. “És una decisió totalment imposada i considerem que és un abús cap als riuprimerencs i muntanyolencs”, afirmava Pau Prat, representant de la Plataforma de Veïns i Afectats, “i entenem que l’Ajuntament de Vic defensi els seus veïns, però a nosaltres ningú ens ha consultat i la Diputació no troba ni busca solucions”, deia. L’Ajuntament de Vic aposta per la mesura per pacificar el trànsit en un carrer amb voreres estretes i que suposa un perill per als veïns de Sentfores.
Per reclamar aquestes respostes, el col·lectiu d’afectats ha recollit un total de 951 firmes per “demanar que s’aturi aquesta prova pilot, ja que considerem que no és la solució i que a més talla la lliure circulació cap a Vic de més de 2.000 persones que l’utilitzen diàriament”, deia Prat. Aquestes gairebé mil firmes, “que tenen un gran valor perquè, a causa de la pandèmia, no s’han pogut recollir en actes i s’ha hagut de fer casa per casa i mitjançant bustiades”, com afirmava Prat, es van presentar a l’Ajuntament de Vic i a la Diputació, però les reivindicacions per part de la plataforma no s’aturaran aquí, asseguren. “Hem obert tres vies de protesta i per buscar alternatives: una de reivindicativa, amb marxes lentes per la zona i manifestacions que planificarem; una via tècnica, per aportar més opcions i alternatives concretes; i una via legal, ja que considerem que aquesta solució flaqueja legalment en alterar la lliure circulació de les persones”, afegia el representant de la plataforma.
Malgrat les reivindicacions, Prat també va defensar els veïns de Sentfores, ja que, com deia, “s’ha de treballar conjuntament. Ells també són afectats i el més bo seria asseure’ns tots i mirar de trobar una alternativa i algun punt que ens afavorís a totes les parts afectades en aquest conflicte”, concloïa Prat.