En un acte de signatura pública l’any 2015, just abans de les eleccions municipals, el moviment veïnal de Vic aconseguia arrencar un ampli compromís de bona part dels actors polítics de la ciutat per descartar la construcció de la Pota Sud, un nou vial que havia d’unir la C-17 i la C-25 i millorar així la mobilitat, sobretot per al transport de mercaderies, a la zona sud-est de la comarca. Des de llavors el projecte havia quedat aturat, però l’afectació d’altres municipis ha tornat a fer ara que la Generalitat plantegi l’estudi de si la infraestructura és necessària.
De moment ja s’han fet algunes reunions amb els alcaldes afectats i la qüestió apareixia en el darrer ple de l’Ajuntament de Vic, a instàncies del grup de Capgirem, que reclamava tenir informats en tot moment els veïns del sud de Vic. També demanava màxima transparència en els passos que es vagin seguint i la garantia en el compromís de continuar-se oposant a la construcció de la carretera.
Calldetenes, Taradell, Santa Eugènia, Malla i Sant Julià, reclamant sempre el mínim impacte ambiental, són partidaris de l’estudi de mobilitat que ha de permetre dictaminar si cal o no la connexió i quina dimensió ha de tenir. El traçat que preveia el projecte de l’any 2008 no generava cap mena de consens però la nova fase d’anàlisi que s’ha obert ara torna a posar a l’horitzó la possibilitat de la Pota Sud.
{{ comment.text }}