Un any més han estat desenes les propostes que s’han fet aquest cap de setmana a Osona, el Ripollès i el Lluçanès per col·laborar amb la Marató de 3Cat, que enguany tornava a estar dedicada a la prevenció, la detecció precoç i l’impuls de la recerca sobre el càncer. Entre les diverses activitats destacava el Partit dels Famosos que s’ha fet aquest diumenge a l’estadi Hipòlit Planàs de Vic. Hi van assistir 1.200 persones i la recaptació va ser de 5.126 euros.

A Ripoll un miler de corredors van participar a la primera Cursa de la Llum, organitzada per l’associació el Somni més gran, que va recollir més de 10.000 euros.

També era nova la proposta dels treballadors del CAP del Remei de Vic, que han organitzat un pessebre vivent per on han passat més de 300 persones i durant el qual s’han superat els 3.000 euros.

Tampoc han faltat actes habituals i multitudinaris com l’exhibició d’acrobàcies del Club Gimnàstic Vic a la plaça Major, que ha recaptat més de 2.000 euros.

Manlleu, per la seva banda, s’ha tornat a bolcar, com cada any, amb la iniciativa amb diverses propostes aquest diumenge a l’entorn de la plaça Fra Bernadí, com la cursa solidària, tot i que fa setmanes que té iniciatives en marxa. La ciutat és de les més històriques de la Marató i treballa de manera coordinada entre entitats . “Som molt pocs pobles els que hi hem estat col·laborant des del primer moment i aquest any hem de destacar que hi ha hagut més actes que altres anys i la participació ha estat un èxit”, celebra des de l’organització manlleuenca Joan Hernández. La recaptació va superar els 8.600 euros.