La sinistralitat ha baixat a Catalunya aquest estiu però han pujat els ferits greus. Així ho mostren les dades que ha fet públiques el Servei Català de Trànsit. Del 24 de juny al 9 de setembre, han mort 33 persones a la xarxa viària catalana, un 11% menys que l’any passat.
Unes xifres que contrasten amb les de les víctimes a Osona, el Lluçanès i el Ripollès, on al juliol hi va haver una setmana tràgica.
Amb dues víctimes mortals en un aparatós accident frontal a la C-17, a Ripoll, i una altra, també en una topada frontal a Sant Bartomeu del Grau, a l’Eix del Lluçanès, es va arribar en només set mesos a les mateixes morts en accidents de trànsit en aquestes comarques que les registrades en tot l’any 2023, amb un total de set des del gener.
A tot Catalunya, en el que portem d’any, des de l’1 de gener hi ha hagut un total de 94 víctimes mortals, que representen un 13% menys que l’any anterior.
Per carreteres, la C-37 és la via que ha registrat més morts, amb tres víctimes mortals. En segona instància, l’AP-7, la C-17, la C-14, l’A-2, la C-32 i l’N-340 han registrat dos morts cadascuna, que en el cas de la C-17 són els de Ripoll.
Les víctimes de la C-37 es van produir totes en una topada frontal entre un turisme i una furgoneta a Castellfollit del Boix, al Bages, i una era una veïna de Vic de 35 anys. Segons trànsit hi va haver excés de velocitat, conducció sota els efectes de l’alcohol i una distracció.
En aquesta via al seu pas per Osona, on habitualment també es produeixen accidents, el Departament de Territori té previst convertir en un tram de tres carrils els més de cinc quilòmetres entre Manlleu i Torelló per evitar que s’hi produeixin xocs frontals.