QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

EL 9 NOU estrena un suplement sobre el Ripollès

Tindrà 12 pàgines i recollirà informació dels 19 municipis que formen el Ripollès

Amb l’objectiu de continuar oferint el màxim d’informació del Ripollès, EL 9 NOU publica cada últim dilluns de mes un suplement mensual dedicat íntegrament a la comarca. Com el que ja existeix del Moianès –que aquest mes de febrer ha arribat ja a les 50 edicions– tindrà 12 pàgines i recollirà informació dels 19 municipis que formen el Ripollès.

El suplement tindrà cada mes un espai de reportatge sobre algun tema d’actualitat, que en aquesta primera edició es dedicarà a la història de l’Hospital de Campdevànol i a la de l’antic hospital municipal de Ripoll per recordar per què el principal equipament sanitari de la comarca no es troba a la capital, ara que hi ha hagut polèmica arran de la modificació del mapa sanitari català. També s’entrevistaran representants polítics i personalitats locals, començant pel president del Consell Comarcal i alcalde de Llanars, Amadeu Rosell.


Tampoc hi faltarà un espai mensual dedicat als joves de la comarca que aposten per quedar-se al Ripollès i engegar-hi projectes professionals i vitals. Així mateix, es donarà veu als comerços històrics i a les generacions que han apostat per continuar el llegat i els oficis dels seus avantpassats. Dilluns, per exemple, s’explicarà que ha abaixat la persiana la centenària botiga de Can Pairó de Ribes de Freser, dedicada a la torrefacció artesana d’ametlles i avellanes amb llenya, però que ha aconseguit traspassar la torradora a un altre comerç local que li donarà una nova vida.

Com no pot ser d’una altra manera en una comarca de muntanya, també hi tindran una presència recurrent la natura i la meteorologia, i en l’estrena no hi faltarà un article dedicat a l’excepcional hivern que s’està vivint a la comarca amb grans nevades, que han provocat que a Vall de Núria s’hagi batut el rècord històric de neu acumulada a l’estació des que se’n tenen dades.

LA PREGUNTA

Està d’acord que es prohibeixi l’ús de la IA als centres escolars als menors de 14 anys?

En aquesta enquesta han votat 466 persones.