La Generalitat ha adjudicat la conservació integral de l’Eix Transversal (C-25) a una Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per quatre companyies catalanes.
En concret, són Rubau, Sorigué, Romero Polo i Acisa les que formen aquesta UTE i que serà qui es farà càrrec del manteniment dels 428 quilòmetres de la via. El contracte s’inicia aquest 1 de febrer i té una vigència de quatre anys, per un import de 46 milions d’euros.
A banda dels quilòmetres de via, també compta amb 25 túnels dobles i 179 estructures, fet que converteix aquest contracte com un dels més importants en relació al manteniment i conservació de carreteres de Catalunya. Per l’Eix Transversal hi passen una mitjana de 16.000 vehicles cada any, un 23% dels quals són pesants.
Les quatre empreses que integren la UTE tenen es dedicaran a assegurar la funcionalitat i conservar les mesures de seguretat de la via. Per això, s’ha inclòs el manteniment de túnels, paviments, ponts, viaductes i estructures.
També realitzaran els treballs de vigilància, millora i atenció als serveis viaris, així com la migració dels sistemes de gestió de túnels al sistema més avançat SCADA Wonderware. Es tracta d’un sistema informàtic que permet supervisar i controlar el funcionament d’instal·lacions remotes a través de l’anàlisi de dades a temps real.
Per la gestió de la conservació, es comptarà amb un centre de control situat a Gurb i un subcentre a Calaf (Alta Segarra). En total, la UTE ha creat un equip de 52 professionals, set dels quals són tècnics, quinze operaris a la sala de control i sistemes, vint més en atenció als serveis viaris i deu operaris es dedicaran a la vigilància les 24 hores del dia.
{{ comment.text }}