L’Auditori de la Biblioteca Pilarin Bayés de Vic va acollir aquest dissabte una xerrada per defensar els drets socials i laborals des d’una mirada antiracista.
L’acte, sota el títol “La Catalunya dels 8 milions. Treball, cost de la vida i migració”, va reunir més de 130 veïns del municipi per debatre sobre la cohesió social, així com de la necessitat de reforçar els serveis públics davant del creixement demogràfic.
Al debat hi van participar un treballador del sector carni, Mamadou Balde; el regidor de l’Ajuntament de Vic Arnau Martí; la diputada del Congrés dels Diputats Viviana Ogou, i la coordinadora nacional de la formació, Candela López.
A partir de les seves intervencions, l’acte impulsat pels Comuns va voler contraposar-se al discurs de l’extrema dreta i assenyalar les polítiques públiques que garanteixin feina, habitatge i serveis públics de qualitat com la solució al malestar social per contra del racisme i l’exclusió.
“El repte no és si som diverses, perquè ja ho som, sinó com construïm cohesió social amb drets i oportunitats per a tothom”, va assenyalar Martí.