QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Paneque insisteix a les elèctriques per accelerar la protecció de línies on moren aus electrocutades

Se’n registren mig miler de casos cada any

El 9 Nou
30/04/2025
Manlleu


La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, va visitar divendres el revestiment de diferents línies elèctriques de Manlleu, amb l’objectiu d’actuar davant de l’electrocució d’aus protegides. “Cada any es registren una mitjana de 500 casos d’electrocució d’avifauna”, va expressar la consellera.

Més concretament, l’espai on es troben algunes de les línies adaptades, es tracta d’un camí de pas migratori, sobretot de cigonyes blanques, que en el seu trajecte des del centre d’Europa fins a l’Àfrica descansen en punts elevats, com ara torres elèctriques, on poden morir pel contacte amb el cablejat.

D’aquesta manera, i per tal de capgirar aquesta realitat, Paneque va subratllar la necessitat d’impulsar un conveni amb la companyia elèctrica que “ajudi a protegir aquelles zones on més mortaldat hi ha hagut”.

En aquest sentit, va posar sobretot la mirada en les espècies amenaçades, entre les quals hi ha l’àguila cuabarrada, el milà reial o la cigonya blanca mateixa, i que estan protegides per directives europees, lleis estatals i pel Catàleg de fauna salvatge autòctona amenaçada de Catalunya.

Durant l’anterior conveni es van corregir 1.600 suports en zones senzibles. La millora de les línies “permetria reduir les xifres”, concloïa.

LA PREGUNTA

Està a favor de l’ampliació de l’aeroport del Prat?

En aquesta enquesta han votat 293 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't