QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

El PSC de Ripoll es desmarca del consistori i vol que es faci la nau de manteniment de l’R3

L’Ajuntament plantejarà de nou la instal·lació de l’estació a Ordina davant els canvis de l’obra

El grup local de Ripoll del PSC s’ha desmarcat de la posició que semblava consensuada entre el govern i la resta de partits del consistori, i demana que Renfe i Adif tirin endavant el projecte de la nau de manteniment ferroviari en què ja s’està treballant a l’estació del municipi.

El portaveu socialista de Ripoll, i assessor d’acció institucional de la Conselleria de Territori, Enric Pérez, afirma que després d’anys en què la línia R3 ha estat víctima d’una greu manca d’inversió “ara Ripoll té l’oportunitat d’esdevenir un centre de referència en manteniment a la Catalunya interior”.

Els socialistes remarquen i augmenten fins a 40 els llocs de treball que generaria aquesta infraestructura, “a banda dels indirectes, a través d’empreses auxiliars i proveïdors”. També especifica que el nou taller pot generar sinergies en formació, a través de l’FP dual i els cicles que s’imparteixen al municipi.

Pérez qualifica d’“instrumentació política” la posició de l’alcaldessa, Sílvia Orriols, a qui recorda que el 2022 ja va votar a favor del projecte.

A més creu que l’opció d’ubicar el taller a la zona d’Ordina és “una opció inviable per la complexitat de la tramitació urbanística que requeriria”. A més, pensen que aquesta alternativa dilataria o impediria la realització del projecte d’una nau de manteniment per la qual ja s’està preparant el terreny on s’habilitarà.

Les plataformes Perquè no ens fotin el tren i El Ripollès Existeix també s’han posicionat a favor de l’acceleració de la nova nau, malgrat que Orriols i els serveis tècnics municipals hagin denunciat que suposaria “un monstre gris al centre de Ripoll” i que augmentarà en dos metres l’alçada que s’havia projectat inicialment.

El PSC de Ripoll espera que la resta de grups de l’oposició acabin posicionant-se en el mateix sentit, comprometent-se a “vetllar perquè les obres i la posada en marxa del taller es facin amb el mínim impacte possible” tant pel que fa a la integració paisatgística com l’aïllament acústic i la gestió transparent de les molèsties que pugui generar entre els veïns dels barris de Ferroviaris, Castelladrall i carrer Progrés.

LA PREGUNTA

Arribarà a bon port la negociació entre el Ministeri d’Hisenda i la Generalitat per al finançament singular de Catalunya?

En aquesta enquesta han votat 267 persones.