L’estiu passat els propietaris de la masia El Banús, per on passa la infraestructura de l’antiga línia de telefonia fixa de Tavèrnoles que venia de Sant Julià de Vilatorta passant per Folgueroles, es van trobar trossos de cables tallats al mig dels seus camps.
Ho atribueixen al procés de desmantellament de la línia i per això des d’aleshores no han deixat de reclamar a Telefónica que retiri els materials. Es queixen, però, que no han obtingut cap resposta i al final els han hagut d’apartar per poder sembrar la terra.
“Entenc que és un procés normal de la companyia quan deixa de prestar un servei, però s’ha de desmantellar com toca. És un problema mediambiental i també per fer les feines del camp”, lamenta el propietari, Carles Banús.
La problemàtica no és exclusiva de la seva finca, ja que es poden trobar trossos de cable al llarg de tot el recorregut fins a Fussimanya. “Vaig obrir una incidència a l’octubre a la plataforma Petter que té la companyia i cinc mesos després no he obtingut cap resposta”, diu l’exalcalde de Tavèrnoles.
Per això, posteriorment ha fet dues reclamacions i també ha actualitzat la queixa amb fotografies i la localització exacta, però res ha servit per aconseguir que li retirin els cables dels marges dels camps.
“Al final vaig optar per presentar una queixa a l’Agència de Residus de Catalunya, que m’ha derivat a l’Ajuntament de Tavèrnoles, i una altra al síndic de greuges perquè considero que no he rebut resposta d’una demanda lícita a una empresa privada”, detalla. La companyia, per la seva banda, ha explicat a EL 9 NOU que està estudiant el cas “per poder resoldre’l al més aviat possible”.
Tip de no trobar interlocutor per solucionar la problemàtica, Banús ha fet públic el seu cas a les xarxes socials, on li va respondre la tinent d’alcalde de Sant Pere de Torelló, Griselda Castells, queixant-se d’una situació semblant.
En aquest municipi de la Vall del Ges fa dos anys que penja un cable de sota el pont de l’entrada i arran de la pedregada de l’estiu n’hi va haver d’altres que van quedar despenjats. Davant la inacció de la companyia l’Ajuntament fins i tot ha hagut d’actuar en un pal per evitar que caigui.
“Obres la incidència, que ja no és fàcil de fer perquè et fa indicar el número del carrer i en una carretera això és difícil, però després a sobre no ve ningú. No hi ha manera que et donin resposta”, es queixa Castells.
La regidora va provar primer de posar-se en contacte amb l’empresa a través del correu electrònic que tenen les administracions, però després d’intercanviar-hi diversos missatges finalment la van derivar a la plataforma de denúncies Petter.
“És un autèntic desastre. Si vas fent el seguiment a totes les incidències posa que hi estan treballant i no és veritat. Els veïns no paren d’enviar-nos fotos a nosaltres però no podem fer res més. És desesperant”, diu.
Castells té la sensació que “només actuen quan algun client els avisa que no té línia, però a les infraestructures, que fan misèria, no hi fan res”. Per això, deixa la porta oberta a fer un front comú ja que ara per ara “no podem fer més que insistir”.
{{ comment.text }}