L’Ajuntament de Seva ha decidit tirar endavant una nova residència i centre de dia per a la gent gran, en un projecte que suposa una de les inversions més destacades dels últims anys al municipi: 4,3 milions d’euros.
L’actuació es presentarà en un acte públic el proper 19 de setembre a les 7 de la tarda, a la sala Cal Pastor, i té com a objectiu rehabilitar i ampliar diversos edificis del carrer de Dalt per crear un únic complex sociosanitari modern i integrat al centre urbà.
La proposta planteja la transformació de Can Camps, la Cooperativa Sevense i Can Manyosa. Can Camps i la Cooperativa són edificis catalogats com a Bé Cultural d’Interès Local i conservaran la seva volumetria i façanes principals, tot i que es redistribuiran els interiors i s’eliminaran afegits posteriors per adaptar-los a nous usos.
A Can Camps, per exemple, el projecte preveu que s’obrin grans finestrals a la façana posterior per donar més llum natural als espais interiors.
Pel que fa a Can Manyosa, es preveu una transformació completa, ja que no té protecció patrimonial. La seva façana i distribució es modificaran per convertir-lo en l’accés principal al conjunt, connectant la plaça frontal amb el jardí interior i generant una imatge més oberta i funcional.
El nou equipament es distribuirà en planta baixa destinada a centre de dia i dues plantes superiors, organitzades en unitats de convivència de 12 places cadascuna. A més, es preveu un programa assistencial a la primera planta de l’edifici actualment destinat a serveis socials, que donarà suport tant al centre de dia com a la residència.
El projecte també inclou la creació de jardins i espais públics annexos, amb l’objectiu que l’equipament no només cobreixi necessitats assistencials sinó que també contribueixi a la qualitat urbana i patrimonial de Seva.
La licitació de les obres va ser aprovada pel ple municipal del mes passat. Ara s’està en el termini de presentació d’ofertes, que acaba el proper 18 de setembre.
La inversió prevista és de 4,28 milions d’euros, amb un termini d’execució de 25 mesos i un finançament de caràcter plurianual, per al trienni 2025-27. L’adjudicació del contracte quedarà supeditada a l’aprovació dels préstecs i crèdits sol·licitats a entitats públiques -bàsicament Diputació de Barcelona- i bancàries, a banda de destinar-hi recursos propis de l’Ajuntament del romanent de tresoreria.
Per a aquest mateix any s’hi destinaria una primera partida de 60.500 euros, mentre que per als dos següents hi hauria del gruix de la inversió, per valor de 1.809.954 euros i 3.317.206 euros, respectivament.