QUIOSC DIGITAL BUTLLETINS
EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

S’inicien els tràmits per construir uns 180 pisos a Can Garrofa de Vic

Els propietaris dels terrenys han de refer el projecte perquè ha canviat la llei d’habitatge

Vic comptarà amb uns 180 nous pisos a Can Garrofa. Es tracta de la zona compresa entre el riu Mèder i l’antiga N-152, o sigui, entre els Multicines Sucre i els Habitatges Montseny.

Una part d’aquest sector ja està construït com un parc comercial, batejat com a Garrofa Park. Rere l’operació hi ha la societat Promocions Immobiliàries Flamingo, SA, de la família propietària dels cinemes.

Aquesta primera part es va fer a través d’un Pla d’Actuació Urbana (PAU). La segona part restant –des del parc comercial fins als Habitatges Montseny– s’engloba en un Pla de Millora Urbana (PMU). A principis d’any es va començar a definir el projecte.

Al ple, es va aprovar de forma provisional el PMU, on s’hi preveuen quatre blocs amb 184 pisos (el POUM en fixa aquest màxim). Ara, però, s’ha frenat perquè s’ha de refer. Així ho feia avinent en el darrer ple el govern de Vic, a preguntes de la CUP i Comuns.

Sembla ser que s’haurà de fer de nou”, deia Quim Soler, de la CUP, criticant que el pla presentat era “un despropòsit” per tenir “molta superfície comercial” o ser “profundament segregadora”.

La regidora d’Urbanisme, Ester Coma (Junts), li confirmava que s’hauria de refer perquè, com la resta de planejaments urbanístics, estava afectat per la nova llei d’habitatge.

“Abans es demanava un desenvolupament de l’habitatge protegit del 30% i amb la nova llei és del 50%”, detallava. La propietat, doncs, ha de tornar a revisar el projecte incorporant-hi això.

“La voluntat i les intencions de la llei estan bé, però alguns desenvolupaments engegats han quedat aturats perquè ho ha de refer tot”, afegia Coma en declaracions a EL 9 NOU.

A part d’això, “si s’ha de fer el 50% d’habitatge protegit, hi ha projectes que no els surten els números, ho han frenat i s’esperen per si això torna a canviar”. Sigui com sigui, en aquest cas concret del PMU Can Garrofa 2, “sabem que hi estan treballant”.

I LES DESENES D’AL·LEGACIONS?

Des dels Comuns, Arnau Martí demanava què “pensa fer el govern” amb les al·legacions presentades. Concretament, la seva formació va presentar-ne 13.

Hi demanava, a grans trets, un urbanisme al servei de les persones, amb més lloguer assequible, un espai públic de qualitat i no la “deficient i segregadora” distribució proposada, i una aposta clara pel comerç de proximitat.

En aquest cas concret, proposava eliminar algunes de les grans superfícies comercials previstes per protegir el petit comerç per no reproduir “el model fracassat” del Garrofa Park.

Qui també va presentar-ne, en la mateixa línia, va ser la mateixa associació Remei Reviu, que les explicava en el llibret de festa major. La proposta privada, segons l’entitat, no compleix amb els criteris de sostenibilitat, cohesió social i qualitat de vida del veïnat.

Entre els arguments critiquen que serà “un complex residencial aïllat” amb edificacions desconnectades dels Habitatges Montseny, amb una distribució “classista i discriminatòria”, amb manca d’espais públics o massa de comercials.

Coma ja avançava al ple de setembre que a les al·legacions presentades “no els han de donar resposta” perquè s’ha de tornar a iniciar el procés.

De totes maneres, tant ella com l’alcalde, Albert Castells, s’han reunit amb els impulsors del projecte perquè entomin algunes de les peticions al·legades. “Se’ls va suggerir que les anessin incorporant perquè segurament així seria molt més ràpid la tramitació si en l’origen ja tenia una millora”, deia l’alcalde.

La regidora d’Urbanisme concretava a EL 9 NOU alguns d’aquests aspectes: “Volem que hi hagi una relació amb el barri i que no es creïn guetos d’habitatge, que sigui una forma de cosir els Habitatges Montseny amb tot aquest nou barri que ha de néixer”.

LA PREGUNTA

Considera que PSOE i Junts recomposaran la relació per restituir la majoria de la investidura?

En aquesta enquesta han votat 169 persones.