EN DIRECTE EL 9 TV
EN DIRECTE EL 9 FM

Trànsit justifica el tall de l’Eix de dissabte per seguretat: “Volíem evitar un accident múltiple”

Primer va quedar tancat entre Sant Julià i Espinelves, però la restricció es va ampliar després de Folgueroles a Santa Coloma de Farners

El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, de Campdevànol, ha justificat el tall durant hores de l’AP-7 i la C-25 arran d’una forta calamarsada aquest dissabte per garantir la seguretat viària. “Vam actuar de manera conservadora per evitar un accident múltiple“, ha assenyalat aquest diumenge en declaracions a Catalunya Ràdio i RAC1.

L’Eix Transversal va quedar primer tancat entre Sant Julià i Espinelves, però la restricció es va ampliar després de Folgueroles a Santa Coloma de Farners.

El director de l’SCT ha recordat que una calamarsada similar el febrer del 2022 a la C-32 al Maresme va provocar un xoc d’una trentena de vehicles amb un balanç de 16 ferits, quatre de gravetat. “Ara no hem de lamentar aquesta situació”, ha afegit Lamiel, que sí que ha reconegut que es podria haver millorat la informació i que caldrà analitzar si la neteja de la via es podia haver fet més de pressa.

Lamiel ha assegurat que, amb el “record” del xoc múltiple a la C-32 de fa dos anys, “es volia evitar” que aquest dissabte es produís una situació similar: “Treure els cotxes d’allà encara hauria estat més complex”.

El director del Servei Català del Trànsit ha demanat disculpes a les persones que es van veure atrapades durant hores amb els seus vehicles, però ha dit que una calamarsada com es va produir i amb aquesta intensitat era “molt imprevisible”. De fet, ha explicat que Trànsit tenia “la mateixa informació que tenia tothom”.

Analitzar si es podia netejar més de pressa

Tot i que la neteja de la via no és competència de Trànsit, Lamiel ha reconegut que caldrà “afinar” si en situacions com la que es va produir dissabte caldria “reforçar”  i preveure “recursos suplementaris” per escurçar el temps de neteja. “Hem d’analitzar si podíem fer la neteja de la via més de pressa per solucionar la situació”, ha dit, i “si en lloc de dues màquines llevaneus en podem posar quatre, fantàstic”.

Més “incisius” en la informació

Lamiel ha reconegut que es podria haver millorat la informació i ser més “incisius” a l’hora de donar vies alternatives als conductors. La informació hauríem de millorar-la i aliar-nos més amb els navegadors”, ha reflexionat en veu alta el director de l’SCT: “Ens va molt bé la crònica de ràdio de la incidència, perquè ajudava a balancejar el trànsit”.

LA PREGUNTA

La cimera del clima que es fa a Bakú acabarà amb avanços per frenar el canvi climàtic?

En aquesta enquesta han votat 519 persones.
Comentaris
Encara no hi ha comentaris en aquesta entrada.

    {{ comment.usuari }}{{ comment.data }}
    Comentari pendent d'aprovació

    {{ comment.text }}


Fes un comentari

Comentant com a {{ acting_as }}.

{{ success }}

Per fer un comentari has d'estar identificat com a usuari.
Entra o registra't