La Cambra d’Osona s’ha reunit amb el Servei Català de Trànsit amb una petició molt clara: evitar les cues que es formen a la C-17 per obres a la via. L’ens de la Generalitat de Catalunya s’ha compromès a valorar l’opció de restringir els treballs a la calçada les hores que hi ha més trànsit en dies feiners. La restricció aniria de les 6 del matí a les 10 del vespre. Tot plegat, però, esdevindrà una realitat quan es publiqui al DOGC.
La C-17 registrava dijous al matí fins a quatre punts de la carretera amb obres. Segons el portal del Servei Català de Trànsit (SCT), hi havia des de treballs de manteniment fins a senyalització vertical, reforçament del ferm o tasques de manteniment, que tenien lloc a les Masies de Voltregà, la Garriga, Canovelles o Montcada i Reixac.
Divendres passat el president de la Cambra d’Osona, Josep Pujadas, va reunir-se amb els responsables de Trànsit, el director Ramon Lamiel i la subdirectora general de Gestió, Lourdes Puigbarraca. La Cambra tenia una petició molt clara: evitar fer obres a la C-17 en horaris de feina els dies de cada dia.
Els arguments van des de l’alta densitat a la via fins a les pèrdues de temps per passar de dos carrils a un, la possibilitat de patir un accident per encavalcaments, el consum de combustibles i la contaminació. “Les cues ens fan perdre estones, gastar combustible i contaminar més”, resumeix Pujadas.
En aquesta línia, des de l’ens empresarial destaquen que “mentre el desdoblament a l’R3 no alleugereixi el flux de trànsit amb el Vallès i la capital catalana, aquesta mesura ajudarà en la fluïdesa de les connexions”.
De fet, la petició de la Cambra és que almenys hi hagi restriccions entre Vic i Barcelona, on hi acostuma a haver més obres i, conseqüentment, embussos. “Pot ser, doncs, una bona mesura tant per a Osona com per al Vallès”, diu el president de la Cambra, que remarca que van poder aconseguir “el compromís” de Trànsit.
Fonts del Servei Català de Trànsit, per la seva banda, confirmen a EL 9 NOU que estan valorant i estudiant la proposta. Tot plegat, però, no arribarà a ser una realitat fins que aquestes restriccions de circulació no es publiquin al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). La resolució acostuma a arribar a principis d’any, entre el febrer i el març, i s’hi descriuen les restriccions temporals o permanents en determinats itineraris de vies interurbanes.
Segons la Cambra d’Osona aquesta petició es podria vehicular a través de la inclusió de la C-17 en l’article 11 de les restriccions de trànsit, que només deixaria fer obres de les 10 del vespre a les 6 del matí, si no és que s’hagin de portar a terme alguns treballs excepcionals i d’urgència. En algunes carreteres de l’àrea metropolitana de Barcelona ja es dona aquesta casuística.
A part d’això, la Cambra també va aprofitar per traslladar als responsables de Trànsit la problemàtica que hi ha a les entrades a Vic i Gurb, per la C-17 i la C-25, que es converteixen en un embut en punta.
Pren forma la rotonda a la recta entre Vic i Manlleu, amb la carretera de la Gleva també en obres
Les obres per construir una rotonda a la B-522 a l’altura de Granollers de la Plana continuen avançant. Aquesta setmana hi ha hagut, de fet, afectacions de trànsit amb motiu de treballs d’aglomerat.

Es treballa en la segona. Un cop executada, la circulació es traspassarà a les mitges llunes, amb l’objectiu d’alliberar la calçada existent i materialitzar el centre de la rotonda.
A Manlleu hi ha també en curs les obres per eixamplar la carretera de la Gleva. De moment no s’interfereix en el trànsit, ja que s’està preparant els metres de fora cap on s’expandirà la via.